כמה עולה בובקט והאם עדיף לשכור מאשר לקנות?

הבובקט הוא אחד הכלים החשובים ביותר עבור כל עסק שמתעסק עם בנייה ותשתיות

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה ברורה מאוד בכל הנוגע לעבודות בניין ועבודות עפר, ובוודאי בכל הנוגע לעבודות שיש בהן צורך בהעמסה ופריקה של עפר. המגמה שאנחנו מדברים עליה היא מעבר לכלים קטנים יותר, דינמיים יותר ובעלי יכולת תמרון גדולה יותר – כלים שיכולים להוכיח את עצמם כיעילים במקומות שבהם הכלים הכבדים והגדולים יותר מוכיחים את עצמם כלא יעילים לחלוטין. אחד הכלים הללו, שמוביל את מגמת הקומפקטיות של עולם הציוד המכני הנדסי, הוא הבובקט. חברת בובקט האמריקאית מייצרת מזה עשרות שנים מיני מעמיסים המאופיינים בגוף טרקטור קטן, יעה אופני גדול מקדימה המחובר בשתי זרועות לצדי תא הנהג, והיגוי נפרד לגלגלים הימניים והשמאליים. מכלול התכונות הללו הפך את המיני מעמיסים מבית בובקט לשליטים הבלעדיים של השוק, וכך גם הפך שם החברה לשם הנפרד של הכלי עצמו. עם זאת, השאלה שאנחנו מציבים כאן היא פשוטה – כמה כל הסיפור הזה עולה, ובמידה ונחוצה לנו עבודת בובקט, האם עדיף לנו לקנות או לשכור?

כמה עולה בובקט חדש והאם עדיף לשכור?

• כמה זה עולה? טווח המחירים שבו ניתן לרכוש בובקט חדש מהיבואן הוא טווח מחירים דינמי מאוד, ובכל מקרה אין מחירים קבועים אלא הצעות מחיר אישית בסכומים בגבהים אלה. ניתן, בכל זאת, לאפיין טווח רחב יחסית, שבין 70,000-120,000 ₪ ברכישה של בובקט חדש. המחירים הגבוהים יותר מתייחסים, כמובן, לדגמים המתקדמים ביותר והחדשים ביותר מבחינת שנת ייצור ושכלול – אך אין הדבר אומר שהדגמים הפשוטים יותר לא יבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

• אז כדאי לנו לקנות או לשכור? מחיר השכרה של בובקט הוא מחיר שנע בין 1,200 ל-1,600 ₪ עבור יום עבודה. בהתחשב בכך, ניכר הבדל משמעותי מאוד בין מחיר ההשכרה לבין מחיר הרכישה של בובקט – אבל בשלב זה כדאי לעצור ולחשוב טוב טוב על מה כדאי לנו לעשות, בהתאם להיקף השימוש שיש לנו בבובקט.

בסופו של דבר, צריך לנתח מה הכי טוב לעסק

בהתלבטות מסוג זה, אנחנו צריכים להיות אנליטיים ולחשוב בצורה הקרה ביותר על כמות הפעמים בהם נחוצה לנו עבודת בובקט. אם אנחנו קבלני עפר, לדוגמה, והעבודה עם הבובקט היא יום יומית אצלנו, אין בכלל שאלה ואנחנו צריכים לקנות בובקט חדש. מנגד, אם אנחנו קבלני שיפוצים ועבודת בובקט נקודתית כזו או אחרת נחוצה לנו אחת לכמה חודשים במקרה הטוב, בהחלט ניתן להחזיק שירות איכותי בתחום בהישג יד ובמרחק שיחת טלפון – אבל השירות הזה יספק לנו השכרה של הבובקט ולא נצטרך באמת לקנות אותו. בכל מקרה, חשוב שנזכור שפרמטרים כמו אזורים בארץ לא באמת משנים בהקשר זה – אנחנו רק צריכים לבחור את המחיר והשירות הטובים ביותר עבור העסק שלנו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן