כמה עולה משרדים להשכרה בתל אביב?

השכרת משרדים בתל אביב יכולה להיות פתרון מצוין עבור בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. במאמר הבא נביא מידע מחברת טור נדל"ן השכרת משרדים בתל אביב נסביר מה קובע את עלות המשרדים ונצביע על טווח המחירים המקובל

כמה עולה משרדים להשכרה בתל אביב

 

תל אביב נחשבת בירת העסקים, המסחר והכלכלה של ישראל. מאות אלפי עסקים פועלים בכל רחבי העיר ומגיעים אליה מיליוני לקוחות ואנשים כל שנה. יחד עם זאת, הביקוש עבור משרדים בתל אביב מעלה את מחירם. הנדל"ן הפרטי בעיר ידוע בתור יקר בהשוואה לאיזור גוש דן או הפריפריה, אולם גם בתחום המסחרי הוא נמצא במגמת עלייה.

היחס בין ביקוש והיצע הוא לא הסיבה היחידה למחירים גבוהים של משרדים בתל אביב. בעלי עסקים קטנים, בינוניים או גדולים מחפשים בדרך כלל אחר משרדים שיעזרו להם לגייס לקוחות חדשים ולשמור על הקיימים. המשמעות היא תחרות גדולה על איזורי הביקוש של המשרדים ועל שטחי המסחר. מנגד, לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להחזיק משרדים בעיר ולכן כדאי להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולים משרדים להשכרה באחת הערים המבוקשות בישראל:

א. מיקום – בתחום הנדל"ן המיקום הוא המלך. ככל שהמיקום מרכזי, מבוקש ויוקרתי, כך צפוי המחיר שלו לעלות. יש פערים של מאות אחוזים בין נדל"ן מסחרי או משרדים בשכונות דרומיות בתל אביב לבין נדל"ן דומה במרכז תל אביב או בצפונה.

ב. מצב הנכס – אפשר לחסוך בהוצאות על נדל"ן בתל אביב במידה ומסכימים לרכוש משרד ישן. במקרה כזה ניתן גם לשפר את המיקום ולהגיע לקהל יעד חדש. הרבה בנייני משרדים ישנים בתל אביב נמצאים באיזור כבר עשרות שנים. בעלי משרד קטן או בינוני המוכנים להתפשר יכולים לצמצם הוצאות של מאות אלפי שקלים בשנה על נכס מן הסוג הזה.

ג. מתקנים – אי אפשר לדבר על מחירי משרדים או נדל"ן מבלי להזכיר את המתקנים. בהקשר המסחרי יש למתקנים משמעות גדולה: האבזור בתוך המשרד, החנייה, המעלית וכדומה הם חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים של המשכיר.

ד. גודל – מחירי נדל"ן מסחרי נקבעים בדרך כלל לפי מ"ר. ככל שהמשרד גדול יותר כך המחיר הכללי עולה אולם המחיר למ"ר יורד, ולכן מומלץ לבדוק היטב את האפשרויות השונות.

טווח מחירים

מי שמחפש משרד קטן יכול לשכור אותו מחוץ למרכז תל אביב בעלות של 7,000-15,000 ש"ח בחודש. בעלי משרדים במרכז יצטרכו לשלם 10,000-20,000 ש"ח בחודש, בעוד בחברות וארגונים ניתן לראות גם משרדים המושכרים בעלויות של 50,000 ש"ח ומעלה.

הגורמים המופיעים לעיל משפיעים דרמטית על מחיר המשרדים, אולם לא חייבים לשאת בהוצאות על מנת להשיג את מטרות העסק. הגדרה מוקדמת של צרכים, השוואה בין נכסים ובדיקה יסודית יבטיחו השכרה אטרקטיבית של משרדים לטווח קצר וארוך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן