כמה עולה בניית לול תרנגולות?

לול תרנגולות

עלות של לול תרנגולות מושפעת מפרמטרים שונים ובהם גודל השטח, מספר התרנגולות שאותן מתכננים לגדל, איכות וסוג חומרי הגלם שבהם משתמשים, הצבע ואופן הבנייה. במאמר הבא נסביר מה טווח המחירים המשוער ועם מי אפשר להתייעץ כדי לקבל הצעה מנומקת

לול תרנגולות יכול להתאים לחצר פרטית וגם לשטח חקלאי. הוא בנוי מקונסטרוקציית עץ או מתכת ומלבישים עליו רשת כדי למנוע מהתרנגולות לצאת החוצה ומבעלי חיים מזיקים להיכנס פנימה. בנוסף, מומלץ לבנות לול במידות מתאימות כך שאדם בוגר יוכל להיכנס ולעמוד בו זקוף. מבחינה חקלאית, כדאי גם לגדל תרנגולות בחצר פתוחה עם גדר ולהשתמש בלול רק להטלה ולשינה. 

איך משיגים לולים לתרנגולות?

יש כמה אפשרויות להשגת לולים לתרנגולות לצרכי גידול שלהן כתחביב או כמקצוע. אפשרות אחת היא בניית לולים באופן עצמאי ולאחר רכישת חומרי הגלם, מדידה מדויקת של השטח ואפיון הצרכים והמטרות. אפשרות אחרת היא לחפש לול תרנגולות למכירה ולקבל אותו ארוז ומפורק להתקנה עצמית פשוטה. אם בוחרים לקנות לול, צריך לוודא שהוא כולל דף הוראות וברגים מתאימים. בנוסף, ניתן לתאם בניית לול כזה בתוספת תשלום.

פערי מחירים בין לולים שבונים לבד לבין לולים שקונים

כמובן שיש גם הבדלים במחיר בין לול שאותו בונים לבד לבין לול שאותו קונים מוכן. בשביל לבנות לול לבד נצטרך לרכוש חומרי גלם כמו העץ או המתכת, וכמובן לרכוש גם את הגדר והאביזרים הנלווים. אם נקנה לול מוכן, נדע מראש כמה אנחנו משלמים ונוכל רק להחליט האם לשלם תוספת מחיר על המשלוח, ההובלה וההרכבה.

מה משפיע מחיר לול תרנגולות?

גם מחיר הלול עצמו אינו קבוע אלא דינאמי. ראשית, הוא מושפע מגודל השטח שעליו בונים אותו. שנית, יש הבדל בין לול קטן וגדול מבחינת מספר התרנגולות שיכולות לשהות בו בעת ובעונה אחת. חוץ מזה, פערי המחירים נובעים מרמות איכות שונות של חומרי הגלם ואפילו מהצבע והאופן שבו בונים את הלול. 

מה טווח המחירים להקמת לול איכותי?

לול באורך 190 ס"מ, עומק 75 ס"מ וגובה 104 ס"מ יעלה 1,500-1,600 ש"ח. זהו לול קטן שמתאים לבעלי חצר קטנה, אך הוא מיועד ל-4 תרנגולות ומספק להן סביבה מוגנת. לשם השוואה, לול גדול יותר עלה 2,100-2,300 ש"ח ולול מקצועי כבר יעלה 7,000 ש"ח ומעלה. אם בוחרים לבנות לול לבד, יש להיערך להוצאה של 1,500-2,300 ש"ח על חומרי הגלם וכמובן לימי העבודה והשעות.

איך בוחרים לול תרנגולות?

האמת היא שהמחיר הוא לא הפקטור היחיד שכדאי להתייחס אליו כאשר משווים בין סוגים שונים של שירותי קנייה ובניית לולים. מלבד המחיר, יש להביא בחשבון את מידת התאמת הלול למטרות גידול התרנגולות ולכמות הביצים שאותן מתכוונים לייצר. מעבר לכך, חשוב לתת עדיפות ללול אמין ובטיחותי שמגן על התרנגולות וגם על החקלאים. בכל מקרה של התלבטות, אפשר לשאוב השראה מדוגמות ללולים טובים מתמונות באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות.

האם יש אחריות על הלול?

כאשר מדברים על בניית לול תרנגולות לבד כמובן שאין אפשרות ליהנות מתקופת אחריות. אך מנגד, האחריות על לול שאותו קונים מחנות מקצועית בדרך כלל תעמוד על 3-5 שנים – אבל היא תהיה מותנית בהרכבה מקצועית בלבד. אם מזמינים רק את הלול ולא משלמים על ההובלה או ההרכבה, תקופת האחריות לא תהיה רלוונטית והחברה לא תפצה במקרה נזק הנובע מההתקנה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן