כמה עולה השכרת מחפרון?

מהוא מחפרון?

מעמיס דו כפי שמכונה גם "מחפרון" מותקן על גבי מרכב של טרקטור ייעודי ולכן הוא מסוגל לבצע מגוון רחב של עבודות עפר ופיתוח. העלות של השכרת רכב צמ"ה מן הסוג הזה מושפעת מפרמטרים קבועים וכדאי להכיר אותם לפני שמתחילים בפרויקט

הכינוי "מחפרון" מתייחס למעמיס דו כפי שמכונה גם שופל. זהו כלי צמ"ה הכולל יעה קדמי ומחפר קטן בירכיים. היעה הקדמי משמשת בתור כף והיא מותקנת על מרכב של טרקטור ייעודי יחד עם המחפר. היתרון של מעמיס דו כפי הוא הקומקפטיות ולכן הוא נפוץ באתרי בנייה, מיזמי הנדסה ותחזוקה שוטפת של כבישים ותשתיות. זהו אחד הכלים החשובים ביותר לעבודות עפר ופיתוח וקבלנים בדרך כלל משתמשים בו לצד סוגים נוספים של ציוד מכני הנדסי.

מלבד הגודל, שופל יכול להתנייד בכוחות עצמו גם בדרכי עפר ובכבישים עירוניים. הוא נע על גלגלים ולכן לא גורם נזק לכביש. השכרת מעמיס דו כפי לא מחייבת תלות סמי-טריילרים או מובילי צמ"ה כבדים לצורך העברה ושינוע. בנוסף, הוא מסוגל להגיע למהירות של עד 30 קמ"ש ולמרחקים גדולים.

 

פרמטרים המשפיעים על מחיר המחפרון

א. מספר שעות עבודה – ככל שמספר שעות העבודה עם הכלי גבוה יותר, כך המחיר הכללי יעלה אך המחיר לשעה יירד. במילים אחרות, ניתן להשיג מחירים אטרקטיביים על השכרת ציוד מכני הנדסי במידה ומרכזים את הבקשות מול גורם אחד. עדיף לשכור טרקטור או מעמיס דו כפי עבור כל הפרויקט ולא לפנות לחברות השכרה שונות. כך מקבלים מחיר הוגן על הפרויקט וחוסכים בהוצאות.עבודות מחפרון

ב. דגם הכלי – הפקטור העיקרי שמשפיע על עלות ההשכרה של ציוד מכני הנדסי הוא דגם הכלי. הדגם קובע את המפרט הטכני ואת היכולות של הציוד. בדרך כלל מבחינים בין מעמיס דו כפי הידראולי זחלי קטן וגדול או מיני מחפרון זחלי ואופני.

ג. הקצאת נהג – יש קבלנים שמעסיקים עובדים בעלי היתר להפעלת ציוד מכני הנדסי. קבלנים אלו לא זקוקים להשכרת ציוד יחד עם נהג. עם זאת, המחירים המופיעים כוללים הקצאת נהג צמוד.

טווח מחירים

את המחיר של השכרת מחפרון קובעים לפי שעת עבודה. מעמיס דו כפי הידראולי זחלי קטן יעלה 400-520 ש"ח לשעת עבודה, יחד עם כף ופטיש של 1,500-1,800 ק"ג. מחפר גדול שיכול להעמיס 29-350 טון עם כף ופטיש של 2,000-2,500 ק"ג כבר  יעלה 440-570 ש"ח. מיני מחפרון זחלי עם כף של 20-40 פטיש שבירה ומקדחת קרקע יעלה 170-220 ש"ח.

מיני מעמיס דו כפי אופני עם 57 כ"ס, טרנצ'ר בעומק 1 מטר רוחב ורוחב של 10-20 ס"מ יעלה 190-220 ש"ח. לצורך השוואה, המחיר לשעת עבודה של טרקטור הוא 730-930 ש"ח והמחיר לשעת עבודה של מכבש קל הוא 1,750-2,250 ש"ח.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן