כמה עולה להשכיר קרוואן נגרר?

כמה עולה להשכיר קרוואן

בדיקת הפרמטרים המשפיעים על מחיר קרוואן נגרר להשכרה יכולה לעזור לעמוד במסגרת התקציב. במאמר הבא נסביר מה קובע את המחיר, במה חשוב להתמקד ומה טווח העלויות הממוצע

קרוואן הוא כלי תחבורה נוח שבו אפשר להשתמש כדי לטייל בכל רחבי הארץ. היות ומדי שנה נוספים עוד חניונים שאליהם אפשר להגיע עם קרוואן מסודר, מאובזר ונוח, כל שנותר הוא לארוז את המשפחה ולצאת לטיול בלתי נשכח. כמו כן, קרוואן הוא פתרון נהדר עבור קבוצות חברים שרוצות לטייל יחד וגם עבור תיירים שמגיעים לישראל ולא מעוניינים להיות תלויים בתחבורה הציבורית.

האם עדיף לקנות ולא לשכור?

הביקוש הגבוה לכלי תחבורה מסוג קרוואן גורם לכך שיותר ויותר אנשים מעדיפים לקנות אותו מאשר לשכור. במילים אחרות, הקנייה של קרוואן כבר לא חייבת להיות עניין מסובך. אם רוצים שהקרוואן יהיה כל הזמן זמין ומעוניינים אף להשקיע בו מעבר לאבזור המקורי של היצרן, הפתרון האידיאלי יהיה לקנות אותו. אבל בשביל לקנות קרוואן, צריך לדעת איזה פרמטרים משפיעים על המחיר.

פרמטרים המשפיעים מחיר קרוואן נגרר

הנה למשל כמה גורמים שמשפיעים על העלות הסופית של קרוואן נגרר להשכרה או למכירה, גם בארץ וגם בעולם:

א. מותג – המותג הוא עניין חשוב בכל הנוגע לפרמטרים המשפיעים על מחיר קרוואן נגרר למכירה. כמו בכלי רכב אחרים, גם עם קרוואן יש משמעות אדירה לשאלה מי החברה שעומדת מאחוריו וחתומה על המפרט הטכני והאבזור. כאשר בודקים את המותג, מגלים למעשה עד כמה קרוואן מסוים מבוקש יותר מקרוואן אחר ומה ניתן לעשות על מנת להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל.

ב. בעלות – כמובן שיש גם הבדל בין המחיר של קרוואן חדש לבין קרוואן משומש. אם הבעלות היא פרטית והקרוואן כבר היה בשימוש, סביר להניח שניתן יהיה להשיג אותו במחיר זול. לשם השוואה, אותו קרוואן נגרר למכירה מהחברה כבר יהיה יקר יותר בעשרות אחוזים.

ג. תוצרת – פערי מחירים אחרים ניתן לזהות בין קרוואן שמיוצר בישראל לבין קרוואן שמיוצר במדינות אחרות. ברוב המקרים, קרוואן שנמכר במחיר גבוה יהיה כזה שמגיע מארצות הברית או ממדינות אירופה. מצד שני, שווה לשמור על ראש פתוח כי גם בישראל מייצרים כיום דגמי קרוואן ברמה גבוהה. 

ד. שנת ייצור – עוד מאפיין שמשותף גם למחירון של קרוואן וגם למחירי כלי רכב פרטיים הוא שנת הייצור. כאן מדובר מטבע הדברים רק על קרוואן משומש, אבל ההשפעה של שנת הייצור היא גדולה מכפי שנהוג לחשוב.

ה. מידות – אי אפשר לדעת כמה יעלה קרוואן בלי לבדוק את המידות שלנו. במסגרת המפרט המתואר על ידי היצרן, ניתן למשל להתרשם מהבדלים בין אורך ורוחב של קרוואן גדול לעומת קטן. ברוב המקרים, התאמה נכונה של קרוואן לצרכי המשפחה או המשתמשים תאפשר לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על הגודל והמידות.

ו. אבזור ומפרט – כמעט כל קרוואן מאובזר בצורה מעט שונה. אם רוצים לדעת מה פחות או יותר אמור להיות מחיר קרוואן נגרר להשכרה או מכירה, צריך לבדוק האם יש בתוכו מערכות מיזוג אוויר. בנוסף, כדאי לבדוק את המפרט מבחינת החלוקה לחדרים, סוג המיטות, גודל המקלחת והשירותים וכן הלאה. 

טווח מחירים של קרוואן נגרר

מחיר קרוואן נגרר למכירה מתחיל באלפי שקלים ויכול להגיע למאות אלפי שקלים. קרוואן יד שנייה למשל עם שנת ייצור 2001 יעלה כ-25 אלף ש"ח, בעוד קרוואן נגרר משנת 2015 כבר יעלה 125 אלף ש"ח ואפילו למעלה מכך. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן