כמה עולה אקדח סיכות חשמלי?

5/5

בחירה נכונה של אקדח סיכות מחייבת בדיקה מקיפה של המפרט, הדגם והערכה. במאמר הבא נסביר מה משפיע על המחיר של מוצרים מן הסוג הזה ולמה יש פערים כל כך גדולים בין הדגמים השונים.

אקדח סיכות הוא אביזר שמתאים לשימוש ביתי, משרדי או מסחרי. בשימוש ביתי, נעזרים בו בעיקר על מנת להדק כמויות קטנות יחסית של דפים. בשימוש משרדי, משתמשים באקדח לעיתים קרובות יותר – אך הסיכות עצמן עדיין מהדקות מעט דפים. לשם השוואה, בשימוש מסחרי כבר מהדקים באמצעות האקדח הזה כמות גדולה של סיכות ולכן הדגם חייב להיות בעל מפרט מתאים.

היתרונות של אקדח סיכות

את ההבדל העיקרי בין מפרטים של אקדחי סיכות ניתן לראות בסוג ההפעלה. לצד האקדח הידני והמסורתי, יש גם דגמים חדשים יותר של אקדח חשמלי. בפועל, אקדח סיכות חשמלי גם מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות:

  • ביצוע הידוק ללא מאמץ פיזי
  • בחירה בין סיכות ומסמרים
  • משקל נמוך 
  • הידוק עוצמתי ויציב לאורך זמן
  • מבנה ארגונומי
  • התאמה לשימושים מסחריים ומשרדיים כאחד

פערי מחירים בין אקדחים

המצב בפועל הוא שקיימים פערי מחירים גבוהים יחסית בין סוגי האקדחים השונים. כפועל יוצא מכך, אין מחיר אחיד שתקף גם בדגם ספציפי של אקדח סיכות חשמלי. מנגד, יש פרמטרים פחות או יותר אובייקטיביים שחוזרים על עצמם בכל הדגמים המבוקשים. 

פרמטרים המשפיעים על המחיר

הנה למשל הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלה אקדח סיכות חשמלי, בלי קשר לאופי ולסוג השימוש:

א. מפרט טכני – המפרט של האקדח הוא הפקטור העיקרי שיקבע כמה הוא יעלה. ככל שהמפרט מתקדם ומשוכלל יותר, כך המחיר של האקדח יזנק. ברוב המקרים, אקדח סטנדרטי יהיה בעל מפרט שכולל בתוכו גודל מחסנית של 100 סיכות ומהירות של 30 סיכות בדקה. בדגמים מתקדמים אפשר להגיע גם ל-50 סיכות בדקה ולמעלה מכך, עם מחסניות של 200 סיכות.

ב. יצרן – המחיר של כל כלי עבודה נקבע לפי שם היצרן והמוניטין שעומד מאחוריו. ככל שהמוניטין של היצרן יותר מוכר, כך הוא עשוי להרשות לעצמו לגבות מחיר גבוה על המוצר. ספציפית באקדחי סיכות, יש המון יצרנים שמשתפים פעולה ולצדם גם חברות קטנות שלא מספיק מוכרות.

ג. ערכה – בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל אקדח סיכות חשמלי נמכר בערכה שכוללת בתוכה גם את הסיכות והמסמרים. אז אם רוצים להתחיל את העבודה ברגל ימין, אפשר לרכוש ערכה כזו אבל גם לשלם עליה בהתאם.

טווח מחירים מקובל בענף

אקדח סיכות ומסמרים בדגם בסיסי של חברה גדולה ומוכרת יעלה כ-260 ש"ח, בעוד אקדח חשמלי פשוט יותר של חברה פחות מפורסמת יכול לעלות 160 ש"ח בלבד. לשם השוואה, ערכה שלמה שכוללת בתוכה גם את האקדח וגם את הסיכות כבר תעלה 360-400 ש"ח. לכל זה יש להוסיף מבצעים והטבות, שעשויים לשנות את המחיר הסופי ואת שביעות הרצון של הלקוחות.

לא רק המחיר קובע

הטעות הנפוצה היא לבחור כלי עבודה רק לפי המחיר. כמובן שהמחיר הוא פקטור משמעותי, אבל זה ממש לא הדבר היחיד שקובע. במקום להתייחס רק אל המחיר, רצוי לקבל המלצות על אקדחי סיכות ולבדוק עד כמה הם מתאימים לאופי השימוש. אם אקדח הסיכות לא יתאים לאופן שבו עומדים להשתמש בו, גם השקעה בדגם מתקדם ויקר לא תשיג את התוצאה המיוחלת. במידה ולא מכירים הבדלים בין אקדחי סיכות, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל מהם המלצות קונקרטיות על דגמים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן