כמה עולה פלטה שקופה לשיניים?

בין מגוון הפלטות הקבועות והניתנות להסרה ליישור שיניים נמצאות פלטות שקופות. אלו נחשבות אסטטיות הרבה יותר אך גם יקרות יותר. מגוון המחירים של המכשיר ליישור השיניים נע בין כמה אלפים לכמה עשרות אלפים לכן כדאי לדעת איפה ניתן למצוא אותו במחיר הגיוני.

את יישור השיניים המסורתי כולנו מכירים. פלטות או קוביות מברזל שמחוברות לשיניים עצמן ובניהם מחוברות גומיות או חוטי ברזל. את חוסר האסטטיות של השיטה הזאת ליישור השיניים ניסו לפתור במשך שנים רבות כשאחד הפתרונות שהגיעו אליהם הוא פלטות שקופות. פלטות אלו אומנם לא מתאימות לכל מקרה ויקרות הרבה יותר מפלטה רגילה מאחר וצריך ליצור פלטה נוספת בכל תקופת זמן, אך האסתטיות שלהם בולטת לעין ועבור מי שלא מוכן לשים פלטה אחרת, הן שוות כל שקל. 

איך זה עובד ומה התהליך

אורתודנט מומחה בתחום מבצע בדיקה כללית בה הוא מודד את השיניים במדויק ומבצע צילום רנטגן או צילום תלת מימד. אלו נסרקם אל המחשב ומהם נוצר מודל לתל מימד. במודל זה ניתן לבצע שינויים כך שהרופאים מזיזים את השיניים עד שהם מגיעים לתוצאה הרצויה ומשם גוזרים תוכנית שלבים על פיהם מיוצרות פלטות שקופות במגוון שלבים וגדלים כשהמטרה היא להניע את השיניים אל התוצאה הסופית הרצויה. לאחר סיום התוכנית ויישור השיניים מתאימים פלטה שקופה שתפקידה לשמור על יישור השיניים באופן קבוע אותה יש להניח בלילות ולהסיר בבקרים.

תהליך הטיפול בעזרת פלטות שקופות

לאחר הפגישות הראשונות נפגשים עם האורתודנט המומחה בכל חודש ומבצעים התאמות ומעקב לגבי הטיפול והיעילות שבו. בכל חודש בערך עוברים אל הפטה הבאה בסדרה עד שמגיעים אל האחרונה. במהלך חיי היום יום מסירים את הפלטה רק בעת אכילה וצחצוח שיניים וישנים איתה באופן קבוע. יש לצחצח שיניים ואת הפלטה עצמה לאחר כל ארוחה על מנת לשמור על היגיינת הפלטה עצמה והפה כולו.  

כמה עולה פלטה שקופה לשיניים

מה המחיר של התענוג הזה?

אם יצא לכם לחפש בגוגל מחירים של פלטות שקופות ודאי נתקלתם בחוסר מענה משווע. הסיבה לכך היא שפשוט אין תשובה אחת לשאלה הזאת. זה תלוי ומשתנה בין אנשי מקצוע, בהתאמה לתוכנית הטיפולים הנדרשת ולכמות הפלטות שיש לייצר. משתנה נוסף שהמחיר תלוי בו זה האם יש צורך בפלטה עבור השיניים העליונות בלבד או גם התחתונות. מה גיל המטופל, כמה בדיקות מקדימות יצטרכו לעשות וכמה זמן ייקח כל התהליך. רק בביקור אצל אורתודנט מומחה ניתן לקבל את התשובות לכל השאלות האלו ולכן רק בביקור תוכלו לקבל הערכת מחיר הגיונית.

טווח המחירים הכללי

באופן כללי, יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות הוא לא עניין זול בכלל. בגלל שכל פעם יש לייצר פלטה שקופה חדשה ומותאמת עבור שלב הטיפול. החומרים שמהם מיוצרת הפלטה הם חומרים באיכות מאוד גבוהה מאחר והם נמצאים בפה כל הזמן, מה שגם כן מייקר את העניין. בדרך כלל טיפול ליישור שיניים בפלטה שקופה לא יעלה פחות מכמה עשרות אלפי שקלים. כמובן שאם הטיפול צריך להיות ארוך מאוד כי מצב השיניים מצריך זאת, הטיפול יהיה יקר יותר. במידה והיישור איננו ארוך והשיניים יחסית במצב ישר, העלות תהיה מנוכה יותר מאחר וצריך ליצור פחות פלטות.

לסיכום, בחישובי עלות תועלת זה לגמרי משתלם. נכון, מדובר בהליך לא זול בכלל אבל אם כבר להשקיע סכומים כאלו זה בעצמכם ובביטחון העצמי שלכם. הרבה מבודרים במתביישים להניח פלטות מסוגים אחרים על השיניים יכולים למצוא ברעיון של פלטות שקופות פתרון אידיאלי ליישור השיניים שלהם וזה פשוט שווה כל שקל. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן