כמה עולה טיפול באנורקסיה?

Beautiful womanאנורקסיה היא אחת מהפרעות האכילה הנפוצות בעולם. במאמר הבא נסביר כמה עולה טיפול במחלה מן הסוג הזה ונציג את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על המחיר

אנורקסיה היא הפרעת אכילה הנחשבת מחלה חמורה ובעלת פוטנציאל סיכון גבוה במיוחד. המאפיין העיקרי של המחלה הוא אובדן משקל משמעותי שיכול להגיע אפילו למוות, אולם לא פחות מסוכנים הם התסמינים הנלווים. בין היתר, מחלת הפרעה זו מזוהה עם לחץ דם נמוך ואנמיה, בעיות בחלל הפה ובשיניים, אובדן רקמות שריר, ירידה בחשק המיני ונזק קבוע למערכת העיכול. מניעת תזונה נכונה מהגוף היא בעלת משמעות דרמטית בטווח הקצר והארוך. זו הסיבה לכך שמחלות אכילה דורשות טיפול יעיל ויסודי ככל האפשר. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים קבועים המשפיעים על עלות הטיפול.

 

 

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים אותם ניתן לזהות בתור פרמטרים הקובעים כמה עולה טיפול בהפרעת אכילה:

א. דרכי טיפול – הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר מתייחס אל דרך הטיפול. יש הבדל כלכלי גדול בין טיפול בבתי חולים, טיפול נפשי, טיפול בתוך הקהילה או שילוב של כמה דרכי טיפול יחד. דרך הטיפול נקבעת לפי מצבו של החולה וההעדפות של בני המשפחה. בנוסף, גם ההחמרה בהפרעת האכילה משפיעה על השאלה איך ומתי לטפל בחולה. טיפול בבתי חולים ניתן ברוב המקרים על מנת לשמור על החולה מפני הידרדרות פיזית, בעוד טיפול נפשי נקבע בשלבים מוקדמים יותר. העלות של טיפול בבתי חולים מכוסה על ידי חברות הביטוח וקופות החולים רק בחלק קטן מהסיטואציות הרפואיות. לגבי עלות הטיפול הנפשי, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין את המשמעות הכלכלית.

ב. מצב המטופל – זול יותר לטפל בחולה הסובל מהפרעת אכילה לאורך תקופה קצרה בלבד, מאשר לטפל באדם הנמצא במצב קריטי. הטיפול כולל לא רק מענה על בעיות מיידיות, אלא שינוי מוחלט של הפרדיגמה ותפיסת העולם. הפרעת אכילה נגרמת בין היתר כתוצאה מלחצים אישיים, משפחתיים, חברתיים ותרבותיים. כל אלו יחד גורמים להתפתחות המחלה ומביאים לכדי התמודדות לא נכונה עם המשקל האישי.

ג. סיבוכים – יש מקרים של אנורקסיה בהם מתעוררים סיבוכים הדורשים טיפול נוסף והשקעה כספית לא מבוטלת. ללא טיפול ראוי עלול המצב להגיע לכדי בעיות בריאותיות חמורות, כגון נזק לעצמות, פגיעה בזרימת הדם, מחלות לב וכלי דם, בלבול ופרכוס.

טווח מחירים

בשורה התחתונה, טיפול יעיל וממושך במחלת אנורקסיה יעלה לא פחות מכמה אלפי שקלים. במידה ומצב המטופל חמור במיוחד ויש צורך בשילוב בין טיפול בתוך בית החולים לבין טיפול נפשי, העלות עשויה להגיע עד עשרות אלפי שקלים ומעלה. את הסיבוכים כדאי לשקלל בנפרד ורק לאחר בדיקה יסודית של המצב הבריאותי הקיים. על כל פנים, אי אפשר להימנע מטיפול בהפרעת אכילה חמורה כזו ולכן חשוב לגייס מוקדם ככל האפשר את המשאבים הכלכליים הדרושים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן