כמה עולה ללכת למגשר גירושין?

מגשרת גירושין

ביקור אצל מגשר גירושין עשוי לחסוך את הליך הפרידה או לפחות לצמצם את גובה ההוצאה על פירוק התא המשפחתי. מטרת המגשר היא להביא את הצדדים להסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני והוא עובר הסמכה ארוכה. עם זאת, לא כולם מבינים מה מרכיב את מחיר הגישור ואילו פרמטרים משפיעים עליו.

מגשרת גירושין

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים שקובעים כמה עולה ללכת למגשר גירושין:
א. הכשרה, ותק וניסיון המגשר – הפרמטר העיקרי שקובע כמה עולה ללכת למגשר גירושין הוא ההסמכה של המגשר עצמו. ככל שהמגשר ותיק, מנוסה ובעל הכשרה רחבה יותר, כך סביר להניח שהוא יגבה מחיר גבוה. כך למשל מגשר מתחיל גובה עשרות אחוזים פחות מאשר מגשר שהיה בעברו שופט, עורכי דין נחשבים וכן הלאה.
ב. משך הגישור – נהוג לגבות את המחיר לפי כל שעה של גישור. עם זאת, יש מחיר שונה לחבילת גישור שכוללת מספר פגישות וכמות גדולה יותר של שעות. באופן עקרוני, ככל שמשך הגישור ארוך יותר כך סביר להניח שהמחיר לכל שעה יירד. ניתן לברר מראש מה מחיר הגישור וכך לבחור את אנשי המקצוע המתאימים לטובת המשימה.
ג. עריכת הסכם – עריכת הסכם מתומחרת בנפרד והיא לא קשורה לפגישות עצמן עם מגשר גירושין. המשמעות היא שמי שמגיע למגשר בשביל לערוך הסכם צריך לשאול אותו כמה יעלו הפגישות, ורק לאחר מכן לברר מה תהיה העלות של ההסכם עצמו.

טווח מחירים

היכרות עם המחירים המקובלים בענף יכולה גם היא לסייע למי שמחפש שירות של מגשר גירושין. שופטים בדימוס לדוגמא גובים 1,500-2,500 ש"ח לשעת גישור לא כולל מע"מ, בעוד עורכי דין גובים 1,000-2,000 ש"ח לשעה. לצורך השוואה, מגשרים מתחילים גובים 200-500 ש"ח לשעה מכל צד ויש מגשרים שמציעים חבילה של 5-10 פגישות במשך 7-10 שעות במחיר של 8,000-12,000 ש"ח.

כמו כן, עריכת הסכם תעלה 5,000-10,000 ש"ח. עלות עריכת ההסכם תלויה בנסיבות של המקרה, בצרכים של בני הזוג, במורכבות של הליך הגירושין ובעוד שיקולים נוספים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן