כמה עולה לשכור פיגומים לבניין?

העלות של פיגומים להשכרה נקבעת לפי פרמטרים כגון סוג הפיגום, ההבדל בין עבודות חוץ ופנים ומשך התקופה. במאמר הבא נסביר על הגורמים השונים ונציג את טווח המחירים המקובל בענף

פיגומים להשכרה היא פתרון אידיאלי עבור שלל צרכים ומטרות. קודם כל, השכרה מן הסוג הזה יכולה להתאים לקבלני בניין ושיפוצים שלוקחים על עצמם לבצע פרויקטים גדולים. אם הפרויקט הגדול הוא זמני בלבד, סביר להניח שיהיה זול ומשתלם יותר לשכור עוד פיגומים מאשר לקנות אותם. שנית, פיגומים יכולים להתאים גם לחברות שבדרך כלל לא מבצעות עבודה בגובה – אך מגלות שבפרויקט מסוים עולה דרישה כזו מצד הלקוחות.

פערי מחירים בשירותי השכרה

הבעיה היא שהעלות של ההשכרה אינה קבועה אלא דינאמית. לכן, מה שצריך לעשות זה לבחון לא רק את השורה התחתונה של המחיר – אלא לבדוק מה משפיע עליו. אם יודעים טוב יותר מה משפיע על המחיר של שירותי ההשכרה השונים, יש יותר סיכוי שגם הפיגומים יתאימו לאופי של הפרויקט ולצרכים של קהל היעד והלקוחות.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

הנה כמה גורמים משמעותיים שמשפיעים על המחיר של פיגומים להשכרה:

א. סוג הפיגום – הפרמטר המרכזי שמשפיע על העלות של ההכשרה הוא כמובן סוג הפיגום. אם לא מביאים בחשבון את סוג הפיגום ולא מגדירים מראש את הצרכים, בלתי אפשרי לקבל הצעת מחיר קונקרטית. על קצה המזלג, אפשר להזכיר את ההבדלים בין פיגום עם או בלי גלגלים, פיגומים ניידים לעומת נייחים, פיגומים תלויים וכן הלאה.

ב. חומרי הגלם שמהם הפיגומים מיוצרים – בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל הפיגומים מיוצרים מאותן מתכות. למעשה, יש הבדל בין חומרי הגלם שבהם משתמשים על מנת לייצר פיגומים ובעיקר בין אלומיניום, ברזל ופלדה. לכן, כדאי לבדוק מראש באיזה סוג של חומר גלם מדובר ואיך הוא משפיע על העמידות ועל המחיר.

ג. עבודות חוץ ופנים – היתרון של פיגומים הוא שניתן להשתמש בהם גם בחלל החוץ וגם בחלל הפנים, כמו למשל באולמות תצוגה או בשיפוצים. מנגד, יש הבדל בין המחיר של פיגומים שמיועדים עבור עבודות חוץ ועוברים ציפוי מיוחד נגד חלודה – לבין פיגומים שמשולבים בחלל הפנים ואין להם את שכבות ההגנה הללו.

ד. תקופת ההשכרה – ככל ששוכרים את הפיגומים לתקופה ארוכה יותר, כך המחיר ליום יורד. כמובן שבמקרים כאלה ההוצאה המצטברת עולה, אבל ניתן להתמקח עם חברות ההשכרה וליהנות משלל מבצעים והטבות על פיגומים נבחרים.

טווח מחירים מקובל 

השכרת פיגום נייד ליום שלם תעלה כ-300-550 ש"ח, בעוד השכרה של אותו פיגום לחודש תעלה 1,500-1,800 ש"ח. אם מדובר על השכרת פיגום חיצוני, המחיר יכול להגיע גם כן לאלפי שקלים – בעוד בהשכרת פיגום אלומיניום צר ונייד המחיר הוא 350-450 ש"ח ליום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן