כמה עולה רשת ברזל מעוצבת?

עלות של כ-400 ש"ח למטר אמורה להספיק בשביל לרכוש ולהתקין גדר רשת ברזל, אך לזה יש להוסיף עוד כמה עשרות שקלים לכל מטר אם רוצים לעצב אותה בצורה מיוחדת. מה זה אומר ואיך נהנים מכל היתרונות של גדר חזקה ומעוצבת? הנה התשובות

גדר רשת ברזל יכולה להתאים למקומות שונים. קודם כל, זו בדרך כלל הגדר שבה משתמשים על מנת למנוע הסגת גבול או גישה אל מוסדות ציבוריים. בגלל שמדובר על ברזל כחומר גלם זמין וזול מצד אחד אבל חזק ואמין מצד שני, במוסדות ציבור בוחרים להשתמש בה גם עבור שטחים גדולים במיוחד. בין היתר, רואים את זה בעיקר במוסדות ציבור כגון בתי ספר ובחלק מהמקרים גם בבתי חולים או במבנים ציבוריים של הממשלה, העירייה וכן הלאה.

פתרון אחר שבו אפשר ליהנות מהיתרון של רשת ברזל קשור לסקטור הפרטי. כאן מדובר בעיקר על האופן שבו משלבים גדר רשת ברזל סביב בתים צמודי קרקע או בנייני מגורים משותפים. לשם השוואה, יש גם אפשרות לתכנן גדר רשת סביב שטחים חקלאיים, מפעלים או חנויות ובתי עסק. אבל במקרים כאלה ובניגוד למוסדות ציבור, הדגש כאן הוא על העיצוב ולא רק על עמידות חומר הגלם.

מה הפרמטרים המשפיעים על המחיר?

הדרך להתגבר על הפשטות של גדר רשת ברזל היא לעצב אותה בצורה מיוחדת. עיצוב כזה משדרג את הגדר, בלי לפגוע בעמידות ובאמינות שלה. באמצעות עיצוב אקסקלוסיבי אפשר למעשה לשדרג את הגדר הרגילה, כדי להפוך אותה למשהו שמחמיא לבית הפרטי, לבניין מגורים או לכל מקום אחר שנבחר על ידי הלקוחות.

העניין הוא שהמחיר של רשת ברזל מעוצבת אינו קבוע אלא דינאמי. אם נכנסים אל עובי הקורה, רואים למשל שיש כמה פרמטרים מאוד מרכזיים שמשפיעים עליו:

א. סוג הגלוון – ככל שיש יותר שכבות גלוון על גבי רשת ברזל מעוצבת, כך זה אומר שהיא תהיה יותר עמידה בפני בלאי, שחיקה וחלודה. אבל במקביל, מספר גבוה של שכבות גלוון עלול לייקר את העלות של הגדר.

ב. צביעה – לא כל רשת ברזל מעוצבת היא גם צבועה. אם למשל רוצים לעצב את הגדר בסגנון מודרני, יכול להיות שיהיה אפשר להסתפק במראה המקורי והמתכתי של הברזל. אבל אם המטרה היא להשיג מראה מיוחד, צריך לשלם בנפרד על הצביעה.

ג. סוג הקרקע – כל גדר יכולה להתאים לכל סוג קרקע, אך צריך לשלם על זה בהתאם. ככל שהקרקע קשה יותר, כך זה אומר שצריך יהיה להשקיע יותר זמן בהתקנה ובהרכבה. בכל מקרה, התפקיד של מסגרים הוא לתת הצעת מחיר מדויקת לפי גודל העבודה ורמת המורכבות שאותה צריך להשקיע בה.

טווח מחירים מקובל בענף

רשת ברזל מעוצבת אמורה לעלות כ-400 ש"ח למטר, כאשר עיצוב מיוחד יוסיף לעלות המצטברת עוד כמה עשרות שקלים לכל מטר בנפרד. מכאן והלאה, השאר תלוי כבר בגודל השטח. ככל שהשטח שאותו רוצים לגדר הוא יותר גדול, כך המחיר יעלה. עם זאת, בשטחים גדולים במיוחד אפשר להתמקח על המחיר של רשת ברזל מעוצבת למטר ואולי אפילו להוריד אותו בכמה אחוזים.

בנוסף, צריך לזכור שהמחיר של רשת ברזל מעוצבת הוא ממש לא הפקטור היחיד שאמור להשפיע על ההחלטה. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של רשת ברזל גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, צריך לבדוק היטב מי מייצר אותה. לאחר מכן, נותנים עדיפות לחברה מקצועית שמתמחה בפתרונות כאלה ושומרת על אמינות רבה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן