כמה עולה כריתת עצים בחצר פרטית?

כמה עולה כריתת עצים בחצר פרטית?

עלות כריתה או גיזום עצים אינה קבועה אלא משתנה בגלל שורה ארוכה של פרמטרים. עם זאת, הפרמטרים עצמם חוזרים אצל כל חברה ולכן חשוב להכיר אותם. לאחר מכן, ניתן גם להיערך אל טווח הוצאות מסוים

כריתת עצים מתבצעת תחת אישור של פקיד היערות העירוני. זהו איש המקצוע שמוסמך לקחת אחריות על הכריתה ולאפשר אותה. למעשה, יש צורך לקבל את האישור של פקיד היערות עבור כל סוג של כריתה – לרבות כזו שמתבצעת על עצים בשטח הפרטי. אבל מלבד אישור בירוקרטי, כדאי להביא בחשבון את המשמעות הכלכלית.

בחירת חברה משתלמת

השיקול הכלכלי חשוב כי הוא עוזר לבחור חברה משתלמת. אם רוצים שהפעולה של הכריתה תהיה גם זולה וגם איכותית לטווח הארוך, צריך לבדוק מי עומד מאחוריה. אחת הבדיקות שמבצעים בהקשר הזה קשור אל המחיר. בעזרת המחיר ניתן לדעת האם החברה אמינה, האם אפשר לסמוך עליה ועד כמה היא מקצועית. לאחר מכן, ניתן ליצור קשר עם נציגי החברה  על מנת לתאם את השירות בפועל.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

הבעיה היא שהעלות של כריתת עצים אינה קבועה אלא דינאמית. מצד שני, הפרמטרים שבהם משתמשים על מנת לתכנן את המחיר של הכריתה פחות או יותר חוזרים על עצמם אצל כל חברה. לכן הפתרון הוא להכיר את הפרמטרים הללו ולהשתמש בהם על מנת לבצע השוואת מחירים אפקטיבית, יסודית ובעיקר אמינה.

גודל העץ

הפקטור העיקרי שמשפיע על המחיר של הכריתה הוא כמובן גודל העץ. יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין כריתת עצים קטנים, בינוניים וגדולים וצריך לבחון כל מקרה לגופו על מנת לתכנן את מסגרת התקציב בהתאם. כמובן שאי אפשר להחליט מה יהיה גודל העץ, אבל בהחלט ניתן ורצוי לבדוק כיצד מתייחסת אליו החברה שלוקחת אחריות על המשימה.

מיומנות עבודה בגובה

עץ שאותו אפשר לכרות רק אחרי ביצוע עבודות בגובה עשוי לייקר את הפרויקט. ככל שמושקעת יותר עבודה בכריתה, כך החברה תגלם את זה במחיר. לכן, כדאי לבדוק מראש האם נדרשת בכלל מיומנות לעבודה בגובה וכיצד היא עשויה לבוא לידי ביטוי. על קצה המזלג, אפשר למשל להזכיר את ההבדל בין כריתה לאחר עבודה בסנפלינג לבין כריתה שמבוססת על השימוש בבמות הרמה.

אופן כריתת העץ

לא הרבה אנשים פרטיים ובעלי חצרות או גינות מביאים בחשבון את ההבדלים בין שיטות הכריתה. בפועל, יש דרכים שונות לכרות עץ. ההבדל הוא בין השיטה הזולה של כריתה מלמטה, השיטה הנפוצה של כריתה בטיפוס והשיטה היקרה של כריתה במנוף. בפועל, בוחרים באיזו שיטה לכרות את העץ לפי תנאי השטח.

קשירת ענפים

חשוב לקשור כל ענף לגזע לפני הכריתה כי למנוע מצב שבו הוא נופל על עוברים ושבים, כלי רכב או ציוד פרטי. קשירת ענפים אמורה להיות מגולמת בתוך המחיר של השירות, אבל זה בכל זאת משהו שכדאי לוודא שהוא מתבצע.

פינוי גזם

יש מקרים שבהם ניתן לתאם מול העירייה את פינוי הגזם במדרכה שמחוץ לבית ואז לחסוך בהוצאות. אבל אם זה לא אפשרי, יכול להיות שבעלי בית פרטי יצטרכו לשלם בנפרד על פינוי גזם.

טווח מחירים מקובל בתחום

המחיר הממוצע של כריתת עצים בחצר פרטית עומד על 1,500-4000 ש"ח. כריתה של עץ קטן למשל תעלה 300-500 ש"ח בממוצע, בעוד כריתה של עץ גדול ומאסיבי כבר תדרוש הוצאה של כמה אלפי שקלים – לפני פינוי הגזם לאתר מורשה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן