כמה עולים שירותי גיזום עצים לגינות פרטיות וגינות ציבוריות?

גיזום עצים

העובדה שיש סביבנו כמות גדולה מאד של צמחיה היא סיבה לשמוח וליהנות מכל הטבע אשר מקיף אותנו. חשוב לזכור כי לאחר שאתם שותלים עצים ושיחים שונים – יש להקפיד על הגיזום שלהם. מדעו נחוץ גיזום עצים? משום שכאשר העצים גדלים, הענפים שלהם עלולים להיות גדולים וסבוכים מידי, להוות מפגע בטיחותי ולהסתבך בענפים של עצים אחרים. מהסיבות הללו, מומלץ אחת לתקופה לעשות גיזום עצים בגינה שלכם – כאשר יש כמובן הבדלים בעלויות בין עצים אשר שייכים לגינה פרטית, לבין עצים אשר נמצאים בגינה ציבורית של רשות מקומית. בואו ונבחן מהו ההבדל בין השניים מבחינת העלויות, ומדוע יש בכלל הבדלים.

להכיר את ההבדלים בעלויות גיזום עצים בכל המקרים:

● המחיר לגיזום עצים בגינה פרטית – מקרה אחד הוא שאתם אנשים עם גינה פרטית בחצר הבית שלהם. במצב זה סביר להניח שאתם מגדלים עץ אחד או יותר ורוצים לגזום אותו. מומלץ כמובן לא לבצע גיזום עצים באופן עצמאי, כי זה תהליך מורכב למדי, שעושים בו שימוש עם מכשירים חדים למדי. לרוב, התדירות של גיזום עצים לא תהיה גבוהה במיוחד – ויש להניח שאתם תצרו קשר עם שירותי גיזום אחת לשנה בממוצע. שימו לב שהגיזום יהיה מושפע כמובן מכמות העצים, אבל בהנחה שיש בגינה הפרטית שלכם בין עץ לשלושה עצים, המחיר יהיה גם נמוך יותר מגיזום לגינה ציבורית ששופעת בעצים. המחיר ייקבע בעיקר לפי הגודל של העץ – כאשר ישנו מחיר קבוע לגיזום של עצים קטנים ובינוניים עד לגובה של 6 מטרים (לרוב יהיה מדובר על טווח מחירים שנע בין 500 ל1,500 ש"ח – תלוי גם בניסיון והמקצועיות של הגוזם). יש טווח נוסף לעצים בינוניים שמגיעים עד לגובה של 8 מטר, ושם המחיר גם יכול להגיע ל2,100 ש"ח. שימו לב שיש כמובן אפשרות לתוספת במחיר, אם תהיו מעוניינים שאיש המקצוע גם יפנה את הגזם מהמקום (אם כי לרוב אלו סכומי עתק ואפשר לחסוך את הכסף ולדאוג לכך בעצמכם).

גיזום עצים
● ומה עם גינה ציבורית – בגינה ציבורית יש הרבה יותר עצים. לכן יש צורך בעבודות מורכבות יותר של גיזום עצים, והמחיר גם יעלה בהתאם. גיזום בגינות ציבוריות יכול גם להיות לעצים גבוהים עוד יותר. מבחינת העלויות לעצים בינוניים או קטנים זה לא שונה מהמחיר לגינות הפרטיות, אך אם העץ גדול מ8 מטר (מה שנדיר בגינות פרטיות אך נפוץ בגינות ציבוריות) המחיר גם יכול להיות יותר מ2,600 ש"ח. על כך יש להוסיף עלויות לעתים של שימוש במנוף לטובת גיזום עצים גבוהים, וכן עלויות נוספות של עוד 200-300 ש"ח לטובת הפינוי של הגזם מהמקום.

עכשיו אפשר להתחיל בעבודה
כעת, פנו לאיש מקצוע מתחום הגיזום – ודאגו לגיזום קבוע ותקין של העצים בגינתכם, ואנו מאחלים לכם בהצלחה!

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן