כמה עולה פרקט לבן למטר?

 

האם אתם מחפשים עיצוב מיוחד לבית שלכם? אם כך, אפשר שגם אתם מבינים שאתם צריכים להתקין פרקט לבן. הפרקט הלבן הוא ממש כמו כל פרקט רגיל – אלא שהוא פשוט צבוע בלבן. הצבע הלבן מעניק עיצבו מיוחד לחדר, שכן הוא יוצר תחושה של חדר גדול יותר ונעים הרבה יותר. שימו לב כי באופן כללי, התמחור של הפרקט הלבן למטר אחד, לא שונה מהותית מהמחיר עבור פרקטים אחרים. לכן נשים כמה דגשים חשובים שבכל קמרה כדאי לשים לב אליהם – ונשים גם דגשים קטנים הנוגעים לפרקט הלבן.

אז מה קובע את המחיר?

  • סוג הפרקט – שימו לב שיש בעצם שלושה סוגים שונים של פרקטים, שמהם ניתן להכין פרקט לבן. הסוג הראשון הוא פרקט גושני מעץ מלא. הסוג הנשי הוא פרקט תלת שכבתי, אף הוא מעץ טבעי. הסוג השלישי הוא פרקט למינציה מחומר מלאכותי. באופן עקרוני, העץ הגושני הוא היקר ביותר, שכן הוא נחשב לאיכותי והעמיד מבין השלושה. אחריו נמצא הפרקט השכבתי, ולאחר מכן פרקט הלמינציה, שהוא לרוב גם הזול יותר. עם זאת שימו לב שאם מדובר על פרקט לבית שלכם (לרוב פרקטים לבנים הם לשימוש ביתי ולא לעבודה), הרי שפרקט הלמינציה בהחלט יכול לתת לכם מענה הולם במחיר סביר. מצד שני ,יש מי שלא מוותר על הטבע האמיתי – ויבחר בפרקטים הטבעיים היקרים יותר.
  • עיצוב וגוונים – אם אתם רוצים פרקט לבן בבית שלכם, אפשר שאתם מעוניינים גם בעיצוב יוצא דופן. באופן כללי פרקטים לבנים תמיד יעברו עיבוד מיוחד, כי אין עץ שהוא לבן באופן טבעי, ולכן הם יעבור תהליך של עיבוד וצביעה, שזהו תהליך שלא יקר במיוחד, ולא אמור להוסיף סכום ניכר למחירה הבסיסי של הפרקט. עם זאת, על הבסיס הלבן, אפשר להוסיף עיצובים נוספים. ניתן למשל להזמין פרקטים לבין בעיצוב "מלוכלך" – שהוא מחוספס יותר ונותן תחושה של פרקט טבעי יותר, וזה דורש עיבוד נוסף שיעלה את המחיר. לעומת זאת אם אתם תרצו פרקט לבן שיהיה לבן וחלק בצורה מושלמת, בלי שכמעט רואים עליו את המשקעים של העץ – הרי שגם זו פעולת עיבוד שלעתים תעלה את המחיר למטר.
  • עמידות נגד שחיקה – לכל פרקט יש רף מסוים של עמידות נגד שחיקה, בין אם הוא טבעי או מלמינציה. שימו לב שככל שאתם בורחים בפרקט לבן שהוא עם דירוג עמידות גבוה יותר – כך גם המחיר שלו למ"ר יעלה. אם זה לשימוש בבית, אפשר לבחור בדירוג הבינוני, וכך לאזן בין השניים.

מענה מצוין לעיצוב במחיר נוח

כשאתם משקללים את כל הנתונים הללו ביחד, אתם תוכלו לקבל בהחלט מענה הולם כמחיר סופי. כך באופן כללי, טווח המחירים למטר אחד לפרקט לבן עומד כיום יעמוד בין 90 לבין 700 ש"ח למ"ר – תלוי בעיקר באיכות הפרקט.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן