כמה עולה תרומת ביצית?

פונדקאות

תרומת ביציות היא חלק מטיפול שמטרתו לסייע לנשים שאינן מסוגלות לייצר ביציות איכותיות בעצמן. עלות הטיפול משתנה בהתאם לשורה ארוכה של פרמטרים, אך ניתן להתרשם מטווח המחירים המקובל בארץ ובעולם.

תרומת ביצית – טיפול פוריות בעל סיכויי הצלחה גבוהים

טיפול שמבוסס על תרומת ביציות הוא בעל אחוזי הצלחה גבוהים והוא מיועד לנשים שאינם מסוגלות לייצר ביציות איכותיות כדי להיכנס להיריון. זהו טיפול פוריות מקובל ובארץ ובעולם, למרות שחוק בנושא עבר בישראל רק בשנת 2011.

היתרונות של התהליך הם שניתן לבצע אותו בלי לצאת מהארץ ואפשר להשתמש בזרע של בן הזוג, או תורם זרע. כמו כן, הטיפול המבוסס על התרומה נחשב לדרך הבטוחה ביותר להרות וללדת החל מגיל 45 ומעלה. מכאן שמדובר על טיפול אידיאלי עבור בני הגיל השלישי. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות ובעיקר להכיר את הגורמים שמשפיעים על עלות התרומה והטיפול.

כמה עולה תרומת ביציות

פרמטרים המשפיעים על מחיר תרומת ביציות

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה טיפולי הפוריות לאחר תרומה וקבלת ביציות:

א. אגרה – כל אישה שמבקשת לעבור את הטיפול בישראל צריכה לשלם אגרה למשרד הבריאות. האישה המקבלת את התרומה משלמת נכון להיום סכום של 10,158 ש"ח, אך מומלץ לעקוב אחר פרסומים של משרד הבריאות ולהתעדכן לגבי שינויים. האגרה משולמת לאחר שנקבע המועד לביצוע הטיפול הרפואי אבל לפני ביצוע ההשתלה בפועל.

ב. סוג הזרע – במקרה שנדרשת תרומת זרע אנונימית, או כאשר נעשה שימוש בזרע של תורם מחו"ל בגלל סיבות אחרות, עולה מחיר הטיפול. התמחור של הבאת הזרע מחו"ל מבוצע בנפרד והוא דורש מעורבות של חברות מקצועיות שמאושרות לכך על ידי משרד הבריאות.

ג. תרופות – רוב הטיפולים מבוצעים תוך כדי מעקב רפואי והקצאת תרופות. מטרת התרופות היא לאפשר לאישה הקולטת להתמודד עם התהליך בצורה המיטבית. חלק מהתרופות ניתן לממן באמצעות סבסוד של קופות החולים או באופן עצמאי.

ד. בדיקות ואשפוז – גם עלויות הבדיקות והאשפוז מתומחרות בנפרד מהטיפול עצמו. עלות הטיפול הכוללת מוטלת על קופת החולים של האישה המקבלת את התרומה, בעוד התשלום האישי שהתורמת מקבלת נעשה באמצעות תשלום של המטופלות עצמן.

ה. סידורים מנהליים – ההליך של תרומת ביציות מחייב התמודדות עם שורה ארוכה של סידורים מנהליים. לכל סידור כזה יש משמעות שונה מבחינת הנתרמת והתורמת. הסידורים הבולטים הם למשל בדיקת פסיכולוג, פעילות מול ועדת האישורים המוסדית, שאיבת הביציות מהתורמת ועוד. עם זאת, חשוב לציין שמימון כל הסידורים המנהליים הוא באחריות בית החולים בו החל הטיפול.

טווח מחירים

האישור לקבל תרומת ביציות מחו"ל נכנס לתוקף כבר בשנת 2005 והוא משפיע בצורה מסוימת על המחירים. הוא נועד לאפשר לנשים בגילאי 18-54 ללדת ילדים באמצעות ביציות מנשים אחרות, אך הוא מתומחר לפי חבילות. כך למשל, תכנית תרומה בלעדית שמיועדת לזוגות שמתכננים להביא כמה ילדים עולה 8,500-10,000 דולר. תרומה מתרומת משותפת עולה 5,000-7,000 דולר, ומסלול של תרומה עם ביציות מוקפאות עולה 4,000-7,000 דולר.

יש אפשרות לשלב את התרומה יחד עם בדיקות נוספות. חבילה שכוללת תרומה מתורמת בלעדית עם בדיקה גנטית של העובר עולה 11,000-15,000 דולר, בעוד חבילה עם אפשרות לבחור את מין היילוד וזיהוי בעיות גנטיות עולה 10,000-17,000 דולר. לכל המחירים האלה יש להוסיף כאמור את אגרת משרד הבריאות שנגבית בנפרד.

לסיכום, הוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים מאפיינת טיפולי פוריות שמתבצעים לאחר קבלת תרומה של ביציות. יש לקחת בחשבון את ההוצאה הזו יחד עם ההוצאות הנלוות, האגרה ושאר הפרמטרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן