כמה עולים מדרסים?

מדרסים אורטופדיים

המדרס הוא התקן פשוט ואיכותי שיכול לשנות את החיים שלנו בצורה משמעותית

גוף האדם הוא בסופו של דבר מכונה. המכונה הזאת, המתוחכמת והמסובכת ביותר בטבע, היא מכונה שמושפעת מכמות עצומה של מערכות – שרירים, עצמות וכדומה. עם זאת, כל אחד מאתנו נולד עם מכונה אחרת, ולכל אחד מאתנו תנאים פיזיים שונים שמשפיעים על הבריאות והתחושה שלנו לאורך זמן. אחד הפרטים הללו, שנבדלים בין אדם לאדם, הוא צורת הרגל שלנו וקשת הרגל שלנו. המצב המוכר ביותר, בהקשר זה, הוא זה המכונה פלטפוס – רגל שטוחה. הרגל השטוחה, ומנגד לכך גם כף הרגל שבה גובה הקשת הוא גדול מדי, גורמים לכך שמדרך הרגל שלנו על הנעל ועל הקרקע לא יהיה בריא ואיכותי כפי שהוא צריך להיות. התוצאות האפשריות של מצב זה בטווח הארוך ובתנאי עומס הן מרחיקות לכת למדי, ונעות בין כאבים באזור הברכיים, כאבי עצמות ושרירים, ועד כאבים שמגיעים לגב התחתון, העליון והצוואר. קל להבין, אם כן, שיש צורך באפשרות לתקן את המצב הזה ולשפר את מדרך הרגל שלנו – וכאן נכנסים למשחק מדרסים. כעת, נבין בדיוק מהם הסוגים השונים הרלוונטיים עבורנו כיום, מה משפיע על מחירם וכמה נשלם עליהם.

מה משפיע על טווח המחירים של מדרסים, ומהן סוגי המדרסים השונים?

  • מהן האפשרויות שלנו? בכל מה שנוגע למדרסים, ישנה כמות רבה למדי של מוצרים ואפשרויות מהן נוכל לבחור. המדרסים הפשוטים ביותר הם אלה המכונים מדרסי מדף, כלומר מדרס בייצור המוני שלא מותאם עבורנו אישית, ובדרך כלל משמש אך ורק לריפוד ובלימת זעזועים לכף הרגל ולא להשפעה על מדרך הרגל ממש או שימושים בריאותיים של ממש. ברמה הגבוהה יותר ישנם מדרסים ביומכניים שמותאמים עבורנו אישית, בדרך כלל דרך גבס או קופסת קצף. מדרסים אלה יכולים להיות רכים או קשיחים בהתאם לצורך שלנו. המדרסים ברמות הגבוהות יותר הם מדרסי פלסטיק או מדרסי קרבון או גרפיט, שגם הם מותאמים עבורנו באופן אישי ומהווים פתרון איכותי ומותאם אישית למצב הרגל שלנו.
  • מה משפיע על המחירים? כאמור, כמה וכמה פרטים משפיעים על מחיר המדרס. אחד הפרטים הללו הוא ההתאמה האישית של המדרס לרגל שלנו והזמן המושקע בכך, ולאחר מכן כמובן גם חומר הגלם ממנו מייצרים את המדרס. ככל שנתקדם, כך נשלם גם יותר על המדרסים שמשמשים אותנו בצורה איכותית יותר לאורך זמן רב יותר.

אז כמה, בסופו של דבר, יעלו לנו מדרסים מסוגים שונים?

מדרסי מדף יעלו לנו, על פי רוב, מחירים שנעים בין 50 ל-200 ₪. ברמה המותאמת אישית, מדרסים ביומכאניים רכים או קשיחים יעלו לנו בטווח שבין 450-1,000 ₪ (רכים) או 1,000-1,800 ₪ (קשיחים). מדרסי פלסטיק יעלו לנו, על פי רוב, בטווח שבין 800 ל-1800 ₪, ואילו מדרסי קרבון או גרפיט ברמה הגבוהה ביותר יכולים להגיע גם ל-2,000 ₪.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן