כמה עולים מוצרי סיליקון תעשייתיים?

שירותים של חשמלאי

סיליקון לשימוש תעשייתייש לא מעט סוגים של יסודות אשר ניתן להשתמש בתעשייה בצורה יעילה ביותר. אחד מהם הוא ללא כל ספק הסיליקון. מסתבר כי סיליקון הוא יסוד כימי בעל תכונות אידיאליות עבור שימושי תעשייה רבים. הסיליקון הוא בצבע אפור כהה וברק מתכתי בצורתו הגבישית, הוא מופיע בטבע בצורה טהורה לעיתים נדירות בלבד, ועל פי רוב ניתן לזהות אותו דווקא כצורן דו חמצני. סיליקון הוא חומר כזה אשר יכול להיות גם מוליך וגם לא מוליך, ועל כן הוא כל כך נפוץ בתעשייה. הוא מהווה מרכיב מרכזי בתעשיית מסכי ה-LCD, הטרנזיסטורים, ייצור הזכוכית, תעשייתי הגומי עמיד ועוד.

הגורמים המשפיעים על המחיר

יש הרבה מאד סוגים של מוצרי סיליקון תעשייתיים אשר מתוכם ניתן לבחור. אלו הגורמים המשפיעים על המחיר ואשר אותם כדאי להכיר:

א. טמפרטורת עבודה ושירות – רצוי לוודא כי הסיליקון יכול לשמש את התעשייה גם בטמפרטורות חמות וגבוהות מן הרגיל.

ב. זמן ייבוש – ככל שזמן הייבוש של הסיליקון קצר יותר, כך המחיר עולה. זמן ייבוש סטנדרטי הוא בין 5 ל-8 דקות.

ג. חוזק מתיחות – יש מונחים מקצועיים אשר מודדים את חוזק המתיחות של הסיליקון. גורמים מקצועיים בתעשייה יכולים לזהות את איכות הסיליקון על פי הפרמטר של חוזק מתיחות.

ד. התארכות בקריעה – סיליקון אמור להציע 250% של התארכות בקריעה על מנת לשמש את צרכי התעשייה המודרנית.

ה. יכולת תנועה ואלסטיות  – ההצלחה של מוצרי סיליקון תעשייתיים נובעת מיכולת התנועה והאלסטיות שלהם. לפיכך, רצוי לבחור מוצר עם יכולת תנועה מגוונת ואלסטיות גבוהה.

טווח מחירים של סיליקון

מוצר סיליקון פשוט עבור שימוש חד פעמי בתעשייה לא עולה יותר מכמה מאות שקלים, לעומת סדרת מוצרי סיליקון מתקדמים עבור תעשיית האלקטרוניקה שיכולים לעלות אלפי שקלים ומעלה. טווחי המחירים רחבים מאוד ובעיקר רצוי לשים לב לאיכות המוצרים ולתו התקן שלהם. במילים אחרות, ברכישת מוצרי סיליקון תעשייתיים המחיר הוא פקטור מרכזי אך לא היחיד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן