כמה עולים שירותיו של מעצב פנים?

כמה עולים שירותיו של מעצב פנים- לכמה עולה

רבים המחדשים ומשפצים את ביתם מוצאים עצמם עסוקים בשאלה זו. ישנם כל כך הרבה גורמים וכל כך הרבה משתנים שממש אין דרך חד משמעית לאמוד את עלויותיו של שירות עיצוב פנים לבית ועל חלקם נעמוד במאמר זה.

ניתן לחלק את הפעולות לכמה חלקים שבעזרתם נוכל לקבל הערכה גסה לגבי העלויות. אמנם, לא ננקוב במחירים מדויקים אבל נוכל להבין איך להיערך להוצאות במהלך עיצוב פנים הבית או המשרד על פי אומדן מחירי שוק ממוצעים בהתייחסות לעיצוב פנים סטנדרטי.

בראש ובראשונה עלינו להבין את המשמעות של מה אנחנו מעצבים, האם אנו מעצבים מחדש דבר קיים או מתחילים מההתחלה כלומר מחלל ריק מתוכן.

לרוב עיצוב פנים של בתים או משרדים קיימים הינו תהליך מורכב יותר הדורש יותר משאבים וזמן, לעומת עיצוב פנים המשולב עם אדריכל כבר בשלבי התכנון על הנייר.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר אנו מתכננים עיצוב פנים הוא הגודל, חללים קטנים לרוב קשים יותר לתכנון ועיצוב וחללים רחבים וגדולים דורש פחות מאמץ. אבל כידוע גם להיפך הוא הנכון מכיוון שאם נדרשים פרטים רבים בחלל גדול תהליך הסידור של האלמנטים יכול לקחת זמן ממש כמו בחלל קטן.

מה כולל תהליך העיצוב?

תחילת התהליך מחייב אותנו בתכנון קפדני אם משתמשים בשרותי אדריכל הרי שהוצאה על מעצב פנים היא תוספת שיש לקחת אותה בחשבון אולם אם נבחר לתכנן ללא שיתוף של מעצב פנים יתכן כי נגרור טעויות או שגיאות עיצוב שאדריכל מן המניין אינו לוקח בחשבון. לכן האידיאל הוא שיתוף פעולה מן ההתחלה בין אדריכל למעצב פנים.

 

עלויות האדריכל ומעצב פנים שונות מאחד לשני, ישנם מעצבי פנים יוקרתיים ואדריכלים ידועים שעלויות השירות שלהם הן גבוהות ויקרות, חשוב לבדוק ולשאול מכרים חברים ויודעי דבר לפני שבוחרים אדריכל או מעצב פנים, חשוב לבדוק פרויקטים קודמים ולדבר עם לקוחות עבר והחשוב מכל הוא שישנם בעלי מקצוע שמעצבים ומתכננים בעצם לעצמם על מנת לקבוע עוד הישג עיצובי ורצונותינו הלקוחות הם הדבר האחרון שמעניין אותם. אלו הם שיש להימנע מהם, צריך לבחור מעצב פנים שמבין את רצונותינו ויודע לשלב פרקטיות עם אסטטיות כאחד.

לאחר שבחרנו את האדריכל האידיאלי עבורנו וגם דאגנו לשלב מעצב פנים מגיע שלב הקבלנים, הבנאים.

בניית קירות ומחיצות, חריצת קירות לטובת אינסטלציה וחשמל, תקשורת ומיגון כל אלו נקראים בנייה אפורה. אדריכל הוא זה שאחראי על הבנייה האפורה תכנונה ולעיתים גם על יישומה.

קיים מחיר ממוצע בשוק לפי מ"ר עבור בנייה אפורה שנעה בין 3500 לבים 5000 ₪ למ"ר, המחיר מתייחס לבנייה סטנדרטית הכוללת בניית קירות, חלונות, דלתות, אינסטלציה, חשמל וריצוף. כל עוד הבנייה היא סטנדרטית התמחור נכון אולם ישנם עיצובים ותכנונים הכוללים בנייה שאינה סטנדרטית כגון שימוש בחומרי גלם שונים או יקרים יותר אזי הדבר משפיע ישירות על התמחור למ"ר. מעצב פנים יידע להעריך את העלויות בהתאם לתכנון הפנים של החללים.

עיצוב פנים – דוגמאות למחירים

לאחר שלב התכנון של " הבנייה האפורה " כלומר בניית קירות, מחיצות, פתיחת חלונות ודלתות מגיע שלב " הבנייה הלבנה ".

הבנייה הלבנה שותה מתכנן מעצב פנים וכוללת את כל הקשור לצביעת קירות, סנטריה, אלומיניום, דלתות, מוצרי חשמל, נורות ומנורות, ריהוט, וילונות ושטיחים.

אין מחירי שוק למוצרי הבנייה הלבנה מכיוון שהשמיים הם הגבול וגם זה אינו בטוח.

צביעת חדר סטנדרטי עולה כ 600 – 800 ₪ אולם אם נשתמש בטכנולוגיות צביעה עםאפקט שיש מוחלק במראה מבריק "סטוקו" העלויות יכולות להאמיר גם ל 1500 – 3000 ₪ לחדר.

דוגמה נוספת דלת רגילה עולה בממוצע ללא התקנה כ 300 – 400 ₪ לעומת דלת מעוצבת שיכולה לעלות כ 1500 – 2000 ₪ וצפונה.

בדומה לדלתות ברז סטנדרטי עולה בממוצע כ 250 – 400 ₪ לעומת ברזי מותג מעוצבים שיכולים לעלות 900 – 2000 ₪ ויותר.

 

במידה ובחרנו עיצוב פנים הכולל את טכנולוגיית הבית החכם עלינו להיערך  להוצאה של כ 45000 – 65000 ₪ וכמובן אם נבחר פאנלים או מתגי חישה חכמים העלויות יכולות להאמיר בעשרות אלפי שקלים .

 

ולסיום מהלך עיצוב פנים החללים אנו צריכים ריהוט. על ריהוט אין אומדן מוערך למעט אם נבחר שולחן וכיסאות פלסטיק שנמכרות ברשתות המוכרות במחירי 1000 – 2500 ₪ לסט עם 6 כיסאות. הריהוט יכול להגיע לאלפי ואפילו לעשרות אלפי שקלים תלוי בבחירה שלנו.

עוד דברים כגון וילונות, שטיחים, פרקטים ועוד אלמנטים כאלו ואחרים משפיעים על המחירים במלא משקלם.

לסיכומו של עניין:

עיצוב פנים דורש תכנון קפדני ומדויק, שילוב בין אדריכל למעצב פנים הינו שילוב מנצח אך כרוך בעלויות נוספות.

ככל שהשטח גדול יותר כך העלויות יהיו גבוהות יותר, מבנה שקיים ואנו רוצים לעצבו מחדש לרוב יהיה יקר יותר ממבנה חדש עם חלל ריק.

בחירת האלמנטים בבניה הלבנה כגון צבע, דלתות, חלונות, ריהוט וכדומה הוא ישפיע באופן ישיר על העלויות.

לכן עצתי לכם הוא ראשית לתכנן ולתקצב. תכנון נכון עם הקצאת תקציב שמנוהל כהלכה יאפשר לנו לבחור אדריכל מתאים, מעצב פנים איכותי וכמובן לסיים את העבודה עם חור קטן ככל האפשר בכיס.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן