כמה עולה ציוד לבעלי חיים?

מספריים לכלבים

עלות אחזקת כלב עשויה להגיע למאות שקלים בחודש כי היא מורכבת מחיסונים, טיפולים וכמובן רכישת ציוד ייעודי. אבל איך יודעים כמה באמת עולה ציוד לבעלי חיים ומה משפיע על המחיר? הנה כל הפרטים
גידול בעלי חיים מעניק שורה ארוכה של יתרונות עבור התא המשפחתי. בעלי חיים מלמדים ילדים על עצמאות, מבטיחים עבורם שעות של הנאה ומשנים לטובה את האווירה בבית. אפשר לגדל בעלי חיים בכל שלב ולא חייבים לגור בבית עם גינה וחצר על מנת לעשות זאת. מצד שני, צריך לזכור שמדובר באחריות גדולה ובהוצאה כספית לא מבוטלת.
ההוצאה הכספית על גידול בעלי חיים מורכבת מגורמים שונים. הגורמים העיקריים הם חיסונים תקופתיים שמבוצעים על פי הנחיות משרד הבריאות, טיפולים במקרה של מחלות וניתוחים וכמובן רכישת ציוד ייעודי. המקום שבו מי שמגדל בעלי חיים יכול לחסוך הכי הרבה כסף הוא רכישת הציוד ולכן חשוב לדעת מה משפיע על המחיר.
פרמטרים המשפיעים על המחיר

מספריים לכלבים

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה יעלה לכם לקנות ציוד לבעלי חיים:

א. סוג החיה – יש הבדלים של עשרות אחוזים בין ציוד לכלבים, חתולים, דגים, תוכים ובעלי כנף, כרסמים וסוסים. ככל שבעל החיים שתבחרו לגדל יהיה פופולארי ונפוץ יותר כך סביר להניח שתוכלו למצוא ציוד זול, אך בגידול בעלי חיים נדירים לא תהיה לכם ברירה אלא לשאת בהוצאות של אלפי שקלים בשנה.
ב. סוג הציוד – ציוד לבעלי חיים כולל הרבה סוגים שונים של פריטים ומוצרים. מלבד מזון שדורש סעיף נפרד, יש לכלול ציוד ביות, קולרים ורצועות, ציוד אילוף, כלי אוכל ומים, כלובי הטסה, רתמות, תיקי נשיאה וכן הלאה. לא חייבים כמובן לקנות את כל סוגי הציוד כדי לגדל בעלי חיים, אך יש פריטים שבלעדיהם המשימה עלולה להיות קשה מאוד.
ג. סוג המזון – בתוך הקטגוריה של ציוד לבעלי חיים שמור מקום מיוחד למזון. המזון הוא זה שכרוך בהוצאה הגבוהה ביותר בגידול בעלי חיים, ויש להביא בחשבון הבדלים בין מזון רפואי, מזון דיאטטי, מזון היפואלרגני ומזון פרימיום. במקביל, ישנם תוספי מזון שעשויים להשפיע על התקציב ולהעלות אותו.
ג. שירותים נלווים – חלק מהחנויות והרשתות מציעות לצד ציוד לבעלי חיים גם שירותים נלווים. בסל השירותים הנלווים ניתן למצוא ייעוץ לטיפול בבעלי חיים לאחר אימוץ, משלוח מזון וציוד עד פתח הבית או העסק, מכירה בסיטונאות למי שמגדל הרבה בעלי חיים, התאמת מזון לבעלי חיים על ידי אנשי מקצוע וכן הלאה. כל שירות מתומחר בנפרד ומשפיע מטבע הדברים על התקציב.

מספריים לכלבים >>

טווח מחירים

אוכל לכלבים וחתולים יעלה 30-50 ש"ח לק"ג, לעומת תוספי מזון שיעלו 60-200 ש"ח. קולרים, רצועות וציוד אילוף יעלו 20-900 ש"ח ויש קולר חשמלי שיעלה אלפי שקלים ומעלה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן