כמה עולה ביצוע של שאיבת מים?

טיהור מים

שאיבות מים – כמה עולה?

שאיבת מים מתבצעות על ידי ביובית ולכן המחיר אינו אחיד אלא נקבע על ידי שורה ארוכה של פרמטרים. במאמר הבא נזכיר את הגורמים שמשפיעים על המחיר ונבין כיצד חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות העבודה

ביובית היא משאית שעליה מורכבים מיכל קיבול, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה. בעזרת הביובית ניתן לשאוב כמויות גדולות של מי שופכין וכך להתמודד עם סתימות. מלבד שאיבות מן הסוג הזה, ביובית משמשת לצרכי תחזוקה ולשטיפת קווי ביוב. מטרת השטיפה היא להבריק את קווי הביוב מבפנים ולמנוע מצב של הצטברות לכלוך וסתימות.

השימוש בביובי נקבע לפי סוג הפרויקט ואופי הצרכים של הלקוחות. כתוצאה מכך גם אין מחיר אחיד לשימוש בביובית, אלא רק גורמים שונים שמשפיעים על העלות המצטברת. מצד שני, אפשר בהחלט להצביע על הגורמים שמשפיעים על המחיר ואף להיעזר בהם אם רוצים לחסוך בהוצאות.

גורמים שמשפיעים על המחיר של שאיבת מים

אלו הפרמטרים העיקריים שיקבעו כמה יעלו שירותי ביובית לטובת שאיבת מי שופכין:

א. היקף ומורכבות העבודה – כמו בכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לשאיבות יש משמעות כלכלית להיקף ומורכבות העבודה. ככל שהעבודה מורכבת יותר והיקפה עולה, כך צפוי גם המחיר לזנק. בפועל, זה אומר שקיימים הבדלים של מאות שקלים בין שאיבת מים מתוך בתים פרטיים לבין שאיבות עבור עיריות מקומיות, בורות רקב, בורות דלק וכן הלאה.

ב. רמת הדחיפות של ביצוע העבודה – קבלני ביוב שיודעים כיצד להפעיל ביובית גובים מחיר נוסף במידה ומדובר בעבודה דחופה. כמו כן, הזמנת שירותי ביובית לשאיבות מחוץ לשעות העבודה הרגילות כמו למשל בסופי שבוע, בחגים או בלילה תהיה כרוכה בתוספת תשלום.

ג. שימוש במשאבה טבולה – יש מקרים שבהם לא ניתן להסתפק ביכולות של ביובית ויש צורך להכניס משאבה טבולה. בנסיבות כאלה המחיר תלוי במורכבות הגישה, בזמן העבודה ובעומק ההצפה.

ד. כמויות המים – כמובן שאת המחיר של שאיבות קובעים לפי כמויות המים. המחיר הרגיל מתייחס לשאיבה של עד 2 קוב, בעוד מחיר גבוה יותר יהיה לשאיבה של 2-4 קוב.

טווח מחירים של שאיבת מים

שאיבת ביוב עם ביובית בעבודה קטנה עד בינונית תעלה 700-1,000 ש"ח. במידה ומדובר בבור שומן, המחיר לשאיבה הוא 600-1,500 ש"ח כאשר מדובר בעד 2 קוב וב-900-1,700 ש"ח כאשר ההיקף הוא 2-4 קוב. לשם השוואה, שאיבת הצפה ממקלט עם ביובית תעלה 900-2,000 ש"ח וזאת בשל נגישות מוגבלת, אך שאיבה עם משאבה טבולה כבר תעלה 1,200-3,500 ש"ח.

לסיכום, העבודה עם ביובית יעילה אך המחיר שלה נקבע לפי גורמים שונים. אם רוצים לחסוך בהוצאות, צריך להכיר את הפרמטרים שמשפיעים על המחיר ולהיעזר בהם על מנת להתמקח עם אנשי המקצוע. לבסוף, יש לוודא שאיבה מקצועית וטיפול יסודי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן