כמה עולה פינוי גזם?

פינוי גזם

עלות פינוי נקבעת לפי שורה ארוכה של פרמטרים. בין היתר, צריך להביא בחשבון את סוג החומר שאותו מפנים, את מרחק הנסיעה וכמובן גם את הדרישות המיוחדות של כל לקוח. לאחר מכן, ניתן להשתמש בהצעת המחיר כדי לבחור חברת פינוי מקצועית

החוק בישראל מחייב פינוי ייעודי של כל סוגי הגזם. כך למשל אסור להשאיר גזם של הגינה או החצר במרחב הציבורי, מה גם שחובה על קבלני גינון לפנות את הגזם בפרויקטים גדולים של בנייה ושיפוצים. בנוסף, החוק חל על חברות חקלאיות, תעשייתיות או מסחריות ועל עיריות מקומיות. למעשה, ברוב העיריות בארץ יש ימים ייעודיים שבהם מתבצע פינוי כזה. בכל שאר הימים, האחריות היא של התושבים.

איך מפנים גזם?

בשביל להבין למה יש פערי מחירים גבוהים יחסית בין סוגים שונים של שירותי פינוי, צריך להכיר את המאפיינים של הגזם. ראשית, על מנת לפנות גזם צריך להשתמש במשאיות ייעודיות. משאיות אלו מאפשרות לרכז את הגזם בצורה מסודרת ומונעת פיזור שלו באוויר או ברחוב. שנית, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות. כאשר מפנים גזם מתמודדים גם עם עלים וגם עם גזעים. לכן, שומרים על כללי הבטיחות בעת ההעמסה, השינוע והפריקה של הגזם באתרי ההטמנה המורשים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

הנה הגורמים העיקריים שקובעה כמה יעלה פינוי גזם:

א. כמות הגזם – הפקטור העיקרי בתמחור של שירותי פינוי גזם או פינוי מכל סוג הוא היקף התכולה שאותה רוצים להעביר למקום אחר. לכן, צריך לבדוק קודם כל את כמות הגזם ולקבוע בהתאם כמה משאיות יצטרכו להגיע אל המקום. באופן עקרוני, המחיר משתנה בהתאם לכמות הגזם והפערים יכולים להיות גבוהים מאוד.

ב. מרחק הנסיעה – יש משמעות למרחק הנסיעה מנקודת האיסוף אל אתר הפינוי. השאיפה היא לקצר את מרחק הנסיעה ככל שניתן, אבל זה לא תמיד אפשרי. מצד שני, אי אפשר גם לוותר על פינוי גזם כי זה כאמור לא חוקי. לכן, מתייעצים עם בעלי מקצוע לגבי מרחק הנסיעה ורק אז מקבלים החלטה מסודרת בנושא.

ג. שיטת הפינוי – את הפינוי אפשר לבצע באמצעות הצבת מכולה, על ידי שימוש בדחסניות או בעזרת משאית עם מנוף ולמספר מוקדים שונים. בפועל, שיטת הפינוי משפיעה על השאלה כמה יעלה לבצע את הפרויקט וכמה אנשים יהיו מעורבים בו. אז אם רוצים לקבל הצעת מחיר מנומקת, צריך להחליט מראש על שיטת הפינוי ולבחור אותה בהתאם למסגרת התקציב. 

ד. סוג הגזם – אי אפשר לקבוע כמה יעלה לפנות את הגזם בלי לבדוק מראש באיזה סוג של גזם מדובר. האפשרויות העיקריות הן פינוי של עצים כרותים, עלים, עשבים, ענפים ושאריות גידולים. ככל שהפינוי מורכב יותר, כך המחיר של הפרויקט יעלה.

פינוי גזם

טווח מחירים מקובל בענף

פינוי גזם בתיאום עם העירייה אמור להתבצע בחינם. כל עוד מביאים את הגזם לנקודות הפינוי המורשות, משאית של העירייה אמורה לפנות אותו בלי לדרוש מהתושבים השתתפות במחיר. לעומת זאת, השימוש במכולה יעלה כסף והמחיר הממוצע לשכירת מכולה עומדת על 700,1,100 ש"ח. כאשר משתמשים במשאית כדי לפנות את הגזם, המחיר יהיה 1,500-2,000 ש"ח.

בחירת שירותי פינוי 

אך האמת היא שהמחיר הוא ממש לא הפקטור היחיד שכדאי להתייחס אליו כאשר בוחרים שירותי פינוי. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של פינוי גזם ברמה גבוהה, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע ולבדוק מה מספר שנות הניסיון שלהם. לאחר מכן, משתמשים בהצעת המחיר על מנת לנסות לשער האם החברה אמינה ומקצועית. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן