כמה עולה בדיקת פוליגרף?

בדיקת פוליגרף

העלות של בדיקת פוליגרף נקבעת לפי סוג הבדיקה, מספר הבדיקות, מורכבות הבדיקה ועוד. עם זאת, המחיר הוא לא הפקטור היחיד שקובע איפה כדאי לעבור את הבדיקה ולכן חשוב לשקלל אותו יחד עם עוד כמה שיקולי מפתח

בבדיקת פוליגרף מחיר יכול להיות פקטור משמעותי שגם מטה את הכף. אמנם מחיר פוליגרף הוא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם ממנו. יתרה על כך, לעיתים קרובות ניתן להשתמש במחיר על מנת להסיק לגבי רמת המקצועיות של מכון פוליגרף. לכן חשוב לדעת כמה עולה בדיקת פוליגרף ובעיקר מה משפיע עליה.

מהו טווח המחירים עבור בדיקת פוליגרף?

בדיקת פוליגרף עולה 350-1,200 ש"ח במידה ומבצעים אותה באופן פרטי. אם מגיעים לבדיקה שמבוצעת על ידי בית עסק, לא משלמים כי סביר להניח שהוא יישא בתוצאות. לשם השוואה, יש גם בדיקות פוליגרף המבוצעות על ידי גופי חקירות וכאשר הנחקר הוא פאסיבי בלבד. לכן חשוב להכיר את טווח המחירים ולהביא בחשבון את המאפיינים של הסיטואציה בה הבדיקה מתבצעת.

על פי אילו פרמטרים נקבע המחיר?

הסיבה לפערי מחירים גבוהים כל כך בין סוגים שונים של בדיקות פוליגרף קשורה לפרמטרים המשפיעים על העלות. ראשית, את הבדיקה מתמחרים לפי הדרישות של הלקוח. כך לדוגמא יש הבדל בין העלות של בדיקת פוליגרף לאדם אחד לבין בדיקה שמיועדת לכל העובדים בעסק, או בין בדיקות פוליגרף תעסוקתי לבין פוליגרף לבית משפט. כמו כן, העלות היא לבדיקה אחת – אך ככל שמתאמים יותר בדיקות כך המחיר לבדיקה יורד.

מה משפיע על המורכבות של בדיקת פוליגרף?

עוד פקטור שאי אפשר להתעלם ממנו הוא כמובן מידת המורכבות של כל בדיקת פוליגרף. מטבע הדברים, בדיקה שמטרתה לרדת לשורש העניין אחרי עבירות מין במשפחה היא מורכבת, רגישה ומסובכת יותר מאשר בדיקה שמטרתה לבדוק איזה עובדים גנבו ציוד משרדי. אם כבר מגיעים למצב שבו מבצעים השוואת מחירים בין סוגים שונים של בדיקות, חייבים לוודא שהממצאים מבוססים על אותו סוג של מורכבות.

איך לשקלל את המחיר בבחירת מכון פוליגרף?

החדשות הטובות הן שניתן להסתכל על השאלה כמה עולה בדיקת פוליגרף רק בתור חלק ממערכת שיקולים רחבה יותר. בשביל לשקלל את המחיר במהלך בחירת מכון פוליגרף, בודקים למשל כמה בדרך כלל גובים על תהליך כזה. לאחר מכן, משווים בין המחיר שקיבלנו לבין המחיר המקובל בתחום או בענף. אם המחיר נמוך מדי, זה צריך להדליק נורה אדומה לגבי סוג הציוד שבו משתמשים במכון הפוליגרף ורמת המהימנות שלו. אם המחיר גבוה, כדאי לברר למה ולוודא שלא מנסים לנצל אותנו.

איך מונעים מחיר כפול?

הסיבה השכיחה לכך שנבדקי פוליגרף נדרשים לבצע בדיקה נוספת היא בגלל שהתוצאות המקוריות לא היו מספיק מקצועיות ולא שיקפו את המציאות. לרוב, זה גם קורה כי את מכון הפוליגרף בחרו רק לפי המחיר ונתנו עדיפות להצעה הכי זולה. במקרים כאלה, אנחנו מקבלים הוכחה נוספת למשפט שלפיו "מה שזול עולה ביוקר" ובתחום של בדיקות פוליגרף זה עלול לגרור לא רק נזקים לכיס – אלא גם למוניטין ולרזומה.

עם מכון תמיר לפוליגרף אין מקום להתלבטויות!

המומחים של מכון תמיר לפוליגרף גאים לספק את שירותי בדיקת הפוליגרף שלהם לקהל יעד מגוון בפריסה גיאוגרפית רחבה ונוחה. אם חשוב לך לקבל את התוצאות הכי מדויקות במחיר הכי משתלם, הגעת לכתובת הנכונה. כעת רק נותר להשאיר פרטים באתר ולתאם אצלנו פגישה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן