כמה עולה הסעה לבית ספר?

הסעות תלמידים הן פתרון מעולה עבור ההורים והצוות החינוכי. בעזרת ההסעות אפשר לוודא שכל התלמידים מגיעים בזמן, לחסוך בהוצאות עבור ההורים וגם לשפר את תחושת הביטחון של הילדים עצמם. עם זאת, התיאום של שירותי הסעות מן הסוג הזה מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב והמחיר מושפע מכמה פרמטרים.

מה הפרמטרים המשפיעים על המחיר?

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלו הסעות לתלמידים במרכז ולמעשה גם בכל מקום אחר בארץ:

א. סוג כלי הרכב – אפשר לתאם שירותי הסעות עם אוטובוסים, מיניבוסים ומידיבוסים. מטבע הדברים, כל סוג של כלי רכב יכול להספיק למספר מסוים של תלמידים ונוסעים. לכן, אם רוצים לתאם שירותי הסעות צריך להחליט מראש כמה תלמידים אמורים להשתמש בהם ואיזה כלי רכב יספק עבורם את המענה המקיף ביותר.

ב. מרחק ומספר תחנות – המחיר של שירותי הסעות מכל סוג נקבע גם לפי המרחק בין נקודת המוצא לנקודת היעד. במקרה של הסעות לתלמידים ועצירות במספר נקודות ותחנות, צריך לבדוק בכמה נקודות מדובר ולתכנן בהתאם את המסלול ואת העלות המצטברת.

ג. דרישות מיוחדות – יש בתי ספר שמעלים דרישות מיוחדות בנוגע להסעות ובהן התאמה לבעלי מוגבלויות, עצירה במספר גבוה יותר של תחנות, איסוף מורים, שימוש ברכבי הסעות לצורך טיולים וימי כיף וכן הלאה. בפועל, כל דרישה עשויה להשפיע על המחיר ולהעלות אותו.

טווח מחירים מקובל

טווח המחירים של שירותי הסעות לתלמידים נע סביב כמה אלפי שקלים. את ההוצאה על ההסעות ניתן לסבסד באופן חלקי על ידי משרד החינוך, העירייה או מטעם גופים פרטיים. במידה וההורים עצמם רוצים לקחת חלק בתיאום שירותי הסעות מול חברות הסעות, רצוי גם לאסוף המלצות מבתי ספר שכבר משתמשים בשירותים כאלה ומרוצים מהם.

בחירת הנהג לשירותי הסעות

כמובן שהמחיר הוא לא הדבר היחיד שבודקים כאשר מזמינים שירותי הסעות בכלל ושירות לתלמידים בפרט. אם רוצים שהתלמידים יגיעו לבתי הספר ולבתים שלהם בשלום, צריך לבחור נהג מקצועי ולוודא שיש לו רישיון רלוונטי. כמו כן, צריך לבדוק את הסמכת החברה המבצעת. 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן