כמה עולה קידוח בנטונייט ליום?

עלות קידוח בנטונייט ליום

תעריף של 170-720 ש"ח לכלונס ומחיר של 1,350-,1750 ש"ח לשעת עבודה נחשבים סטנדרטיים בתחום של קידוח בנטונייט. עם זאת, חשוב גם לדעת מה משפיע על המחיר ולבחור בהתאם את החברה המבצעת

מחירון קידוחי בנטונייט יכול לסייע לתכנן את התקציב ולעמוד בו גם כאשר מבצעים פרויקטים מורכבים יחסית של חפירה. נכון להיום, מחיר של 170-180 ש"ח אמור לייצג קידוח לכלונסאות יצוקים בקוטר 50 ס"מ עם תמיסת בנטונייט. זהו המחיר הנפוץ לקידוח כלונסאות בקוטר של 50 ס"מ ובעומק של 10-20 מטר, לכן הוא גם מייצג את הפרויקטים הכי שכיחים. 

עלות לקידוח כלונסאות יצוקים בקוטר של 60 ס"מ ובעומק דומה כבר תגיע ל-200-215 ש"ח, בעוד התעריף המקובל עבור קידוח כלונסאות יצוקים בקוטר של 70 ס"מ ולעומק של 15-30 מטר עם תמיסת בנטונייט יהיה 240-250 ש"ח לכל כלונס. 

כמו כן, המחיר לקידוח של כלונס יצוק בקוטר 100 ס"מ ובעומק של 20-30 יהיה 340-350 ש"ח והמחיר לפרויקט של קידוח כלונס יצוק בקוטר 150 ס"מ ובעומק של 20-30 מטר תוך כדי שימוש בתמיסת בנטונייט הוא כבר 700-725 ש"ח לכלונס.

כמה עולה שעת עבודה עם קידוח בנטונייט?

שעת עבודה מתומחרת מעט אחרת, כי היא מגלמת בתוכה כבר את חומרי הגלם ואת הדרישות מבעלי המקצוע. כאן ההבדל העיקרי הוא בין מחיר שעת עבודה עבור קידוח כלונסאות יצוקים בעזרת תמיסת בנטונייט, מקדח ומקדחים מסוג 350-M כולל בלאי של המקדחים – לעומת פרויקט דומה עם ציוד מסוג 250-M. 

לשם השוואה, המחיר של קידוח כלונסאות יצוקים עם מקדח ידיה ומקדחים מסוג 250-M יהיה 1,350-1,450 לשעת עבודה. מנגד, המחיר לשעת עבודה עם מקדח ידיה ומקדחים מסוג 350-M כבר יהיה 1,650-1,750 ש"ח. 

מה משפיע על המחיר?

מכל האמור לעיל אפשר להצביע על הפרמטרים המרכזיים שמשפיעים על המחיר של קידוח בנטונייט ליום. קודם כל, ככל שהפרויקט מורכב יותר וצריך להשקיע בו יותר שעות – כך המחיר ליום יעלה. האמת היא שלא קובעים את כל המחיר ליום של 24 שעות, אלא בודקים כמה שעות עבודה נדרשות עבור הפרויקט ואז מבצעים את החישוב בהתאם.

חוץ מזה, צריך להפריד בין המחיר של קידוח בנטונייט ליום עם מעט כלונסאות לבין פרויקט שבו יש הרבה כלונסאות. כפי שאפשר לראות, מספר הכלונסאות משפיע בצורה דרמטית על התקציב ועל המחיר שאותו צריך לשלם עבור העבודה. אם רוצים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ולא להגיע למצב שבו הניסיון לחסוך בהוצאות פוגע בתוצאות, יש צורך להתייעץ עם בעלי מקצוע.

איך חוסכים בהוצאות על קידוח בנטונייט ליום?

החדשות הטובות הן שניתן לסיים גם פרויקט מורכב של קידוח בנטונייט בתקציב של כמה אלפי שקלים בודדים ליום. בשביל לעשות את זה, בודקים בשלב הראשון באיזה סוג של קרקע מדובר ואיזה סוג של קידוח יהיה הכי מתאים עבורה. 

לאחר מכן, מבררים מה רמת הצפיפות של הקרקע והאם יש בה מי תהום או חול. אם בוחרים להשתמש בתמיסת בנטונייט שמסוגלת להפוך לצמיגית מיד עם המגע במים, החישוב של התעריף הוא מעט שונה. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון את הצורך בשימוש חוזר בתמיסה כדי לספק הגנה נוספת נגד התמוטטות של הבור. לכן מה שבודקים זה לא רק את מספר שעות העבודה או את מספר הכלונסאות שאותם צריך להחדיר פנימה, אלא גם את מאפייני הפרויקט. בהקשר הזה, לבעלי המקצוע אמורות להיות את כל התשובות הרלוונטיות ללקוח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן