כמה עולות עבודות חשמל בדירה ישנה?

עבודות חשמל – חלק הכרחי משדרוג של דירה ישנה

מערכת החשמל בדירה היא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום, אולם היא טומנת בחובה סכנות ממשיות אם היא מיושנת. מסיבה זו, בדירות ישנות יש לעתים קרובות צורך בביצוע עבודות חשמל. עבודות אלו יכולות לכלול החלפה של מערכות חשמליות, הוספת מפסקים, שיפור רמת הבטיחות והתקנת אביזרי חשמל. לכל פעולה בתחום זה יש טווח מחירים שונה. חשוב לדעת שמעבר למחיר של עבודות חשמל יש תמיד גם צורך לשלם לחשמלאי על הביקור, דבר שעולה בדרך כלל בין 200 ל-300 ₪.

מחירים של עבודות חשמל נפוצות

על מנת שלא יעבדו עליכם, חשוב לדעת מהם טווחי המחירים של ביצוע עבודות חשמל נפוצות:

  • חיבור למערכת תלת פאזית – בדירות ישנות רבות ישנה מערכת חשמל חד פאזית שיוצרת עומס רב על מכשירי החשמל ועל הכיס. מעבר לכך, מדובר בחיבור שהוא פחות בטיחותי מהחיבור התלת פאזי. חיבור למערכת תלת פאזית היא עניין מסובך יחסית ולכן אינו זול, אך מומלץ מאוד לבצעו. טווח המחירים הוא בין 1700 ל-4,000 ₪.
  • התקנת מונה – לא ניתן לכמת את כמות החשמל הנצרכת ללא מונה תקין. לאחר חיבור למערכת תלת פאזית ושדרוג מערכת החשמל בדירה הישנה יש כמובן גם צורך להתקין מונה חדש. התקנה כזו תעלה בין 550 ל-850 ₪.
  • החלפת ממסר פחת – זהו חלק מרכזי בבטיחות בבית, כיוון שהוא מונע התחשמלות. לעתים יש בתים ישנים שאין בהם ממסר פחת כלל, או שיש צורך בהחלפתו לאחר ההחלפה לחשמל תלת פאזי. החלפה שר ממסר פחת תלת פאזי תעלה בין 350 ל-600 ₪.
  • התקנת מפסקים – בבית ישן לרוב יש צורך בהחלפת המפסקים למפסקים חדשים ויפים יותר, שגם מתפקדים טוב יותר. החלפה כזו עולה בין 250 ל- 550 ₪.

על עבודה זולה מדי משלמים

כבר קרו לא מעט מקרים בהם חשמלאים הציעו ביצוע עבודות חשמל במחיר זול באופן מחשיד. לעתים קרובות התוצאות היו לא אסתטיות ואף מסוכנות. עדיף ללכת לחשמלאי אמין עם מחיר בטווח הגיוני וליהנות מעבודה מוצלחת באמת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן