כמה עולים מחליפי חום לתעשייה?

מחליף חום תעשייתי

ישנם סוגים שונים של מחליפי חום הנבדלים זה מזה בשיטת החימום וכמובן ביישומים בהם משתמשים על מנת לבצע את פעולות החימום הנדרשות. כמובן כי גם לצורך העולה מהמחליפים וגם לתעשייה בה יקחו חלק יכול להיות תפקיד משמעותי בעלות הסופית של המחליף. בשורות הבאות נביא לכם מידע על מחליפי חום ועל העלויות הצפויות ברכישת מחליפי חום תעשייתיים.

מה משפיע על מחיר מחליפי החום?

לפני שנצלול פנימה אל עומקן של העלויות ננסה להבין מה משפיע על מחירם. מחליפי חום לתעשייה נבדלים כאמור זה מזה והשוני צפוי לבוא לידי ביטוי במחיר. סוג מחליף החום, ההספק שלו, הדגם הספציפי ואף כמות הפלטות והאטמים יכולים להשפיע על מחירו הסופי של מחליף החום.

בין המחליפים התעשייתיים השכיחים ניתן למצוא את מחליף חום צינורות ומחליף החום החשמלי. בשורות הבאות נתמקד דווקא באלה החשמליים מאחר והם קטנים יותר, מדויקים יותר, ללא מגבלות אנרגיה, קרובים ליעילות של מאה אחוזים ואינם דורשים תחזוקה מיוחדת, כך שבטווח הארוך הם הפתרון האיכותי והמשתלם ביותר לאורך זמן.

סוגים שונים של מחליפי חום

כמובן כי ישנם סוגים שונים של מחליפי חום כאשר הבולטים והידועים ביותר הם פלטות, קואקסיאליים, תרמילים וצינורות. גם בתוך הסיווג הזה ישנם הפרדה והם משתנים בין מחליפים סגורים בהם לכל חומר יש מסלול זרימה משלו לבין פתוחים בהם מתקיים מגע ישיר בין הזורמים והסוג האחרון הוא המחדשים בהם ישנה יחידה נפרדת לאגירת חום המגיע מחומר אחד ומועבר לאחר.

מחליף חום תעשייתי
מחליף חום תעשייתי

כאשר נדבר על מחליפי חום חשמליים אז עיקר ההשפעה על המחיר תגיע מהתנורים החשמלים המשוריינים מהם הוא מורכב. כמו כן, עיצוב ייחודי ומותאם אישית המתקבל על ידי עיצוב גוף החימום ומוביל ליעילות גבוהה יותר של החום המשוחרר תתבטא גם היא במחיר. יתרה מכך, גם לסוג הבקרה על החימום ישנה השפעה ישירה על המחיר הסופי של מחליף החום. כאשר תבקשו הצעת מחיר על מחליף חום תצטרכו לקחת בחשבון את מתח אספקת החשמל שלו, את ההספק, את התכונות של המדיה אותה רוצים לחמם, את קצב הזרימה, טמפרטורות הכניסה, המוצא והתכנון וכמובן גם לחץ העבודה המתוכנן. גם אילוצים שונים כגון גבולות שטח, גובה וזרם עתידים להשפיע על המחיר הסופי. גורמים נוספים שעלולים לייקר את מחירם של מחליפי החום הם גורמי סיכון כגון מיקום, גזים שונים המעורבים בתהליך, דירוג טמפרטורות ודרישות מיוחדות כגון בידוד תרמי, התאמה לקורוזיביות, צפיפות הספק וכד'.

 

בשורה התחתונה מה המחיר?

כפי שבוודאי הבנתם מכל הנאמר לעיל אין מחיר אחד למחליפי החום ויש לבנות הצעות מחיר על התאמה אישית לצורכי הפרויקט, התקציב והצרכים המיוחדים הקיימים. כמובן שצריך להבין שיש הבדל ניכר במחירים של סוגים שונים של מחליפים ואלה השייכים לחברות המובילות בתחומן יגבו יותר על אותם הצרכים בדיוק. מחירם של המחליפים מתחיל במאות בודדות של שקלים ויכול להאמיר עד מאות אלפי שקלים. לפני שמקבלים הצעת מחיר או רוכשים מחליף חום כדאי להתייעץ עם מהנדס חשמל מקצועי שיסייע באיפיון המדויק של הצרכים ויאפשר לכם לחסוך אלפי ואף מאות אלפי שקלים במציאת המוצר המתאים לכם כמו כפפה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן