כמה תעלה התקנת מערכות גילוי וכיבוי אש למשרד?

כיבוי אש

מערכת זו תציל את חייכם, חיי העובדים, תסייע להצלת הרכוש במשרד ולצמצום הנזק למבנה במקרה של שריפה. מסיבה זו חשוב להשקיע ברכישת מערכת איכותית. בכתבה שלפניכם מידע חשוב בנושא.

גילוי וכיבוי וההבדלים שבניהם

מערכת גילוי האש אמונה על זיהוי מקור השריפה במהירות גדולה, והפעלת המנגנונים לכיבוי האש. האמצעים לגילוי אש כוללים גלאי עשן, ריח ותנועה. אמצעים אלה מצוידים בחיישנים הרגישים לשינויים בחדר כגון: התפרצות עשן, שינוי הטמפרטורה בחדר (עלייה בחום בשל שריפה), ירידה באיזון החמצן בשל עשן ועוד.

במקרה של דליקה האמצעים לגילוי עשן גורמים להפעלת האמצעים לכיבוי אש הכוללים: מתזים המותקנים בתקרת המבנה, מטפים ניידים, ברז מים, גלגלון וצינור התזה.

מרבית מרכיבי מערכת גילוי וכיבוי אש הם קבועים ומקובעים לארון מיוחד, בעוד המטפים ניידים ונתלים במקומות אסטרטגיים במשרד בכדי לאפשר גישה נוחה אליהם בעת צרה.

חשוב לציין כי בתי עסק מחויבים להתקין מערכות לגילוי וכיבוי אש, אך מי שקובע את היקף ההתקנה וסדר הגודל שלה הוא נציג מטעם נציבות האש, נציג מטעם משרד התמ"ת, נציג מהרשות המקומית או מחברת הביטוח שבה מבוטח העסק.

כיבוי אש

אז, כמה זה עולה לנו?

לעסק קטן הפועל במשרד שגודלו עד 100 מ"ר יקבע הסדר מיגון שונה מאשר לעסק המשתרע על שטח של 500 מ"ר. לכן רכישת מערכת גילוי וכיבוי אש מחייבת ביקור מטעם בודק מוסמך, וקביעת היקף האמצעים שיותקנו, סוגם ומיקומם.

האמצעים יותקנו לא רק במשרדים עצמם אלא בכל השטח השייך לעסק כגון: מטבחון, חדר ישיבות, שירותים, לובי, חדר מדרגות, מקלט או מתחם מוגן, חנייה וסביבת המעלית.

בנוסף חשוב לציין כי ציוד גילוי וכיבוי אש דורש בדיקת תקינות אחת לשנה, וטיפול או החלפת האמצעים במקרה של שריפה. לפיכך נקבע כי בודק מוסמך מטעם נציבות האש יבצע בדיקה שנתית בבתי העסק ויגיש המלצותיו למבקש, כשבאחריותו של בעל העסק למלא אחר ההמלצות וליישם אותן.

כמו כן נוסיף ונעדכן כי חברות הביטוח מקפידות מאוד בנושא ונוטות לשלוח בודק מטעמן, לעיתים, כך שכדאי להישאר עם האצבע על הדופק ולפעול על פי ההנחיות.

ובכל זאת, לא נסיים את הכתבה מבלי לענות על השאלה שהועלתה בתחילתה, והנה התשובה: טווחי המחירים לאמצעים הבולטים בתחום הינם:

  • מטף 3 ק"ג 230-250 ₪.
  • התקנת עמדת כיבוי אש 1000-1300 ₪.
  • בדיקת תקופתית לארון כיבוי אש 25-40 ₪.
  • שלט לארון כיבוי אש 20-25 ₪.

נציין כי המחירים אינם כוללים מע"מ.

 

 

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן