כמה עולה כיוון פרונט?

כיוון פרונט - כל מה שחשוב לדעת
כמה עולה כיוון פרונט?

כיוון פרונט הוא מסוג הפעולות החשובות ביותר עבור רכבכם הפרטי והבטיחות הנלווית לו, אך מדובר בצירוף מילים שלא אומר לחלק בלתי נפרד מהאוכלוסייה דבר, כאשר באופן טבעי קשה גם להעריך או להעריך את עלותו בהתאם.
לכן אם כיוון פרונט הוא מסוג המונחים שרק המחשבה עליהם עושה לכם חלחלה קלה או אפילו צמרמורת לא נעימה – המאמר הקרוב מוקדש לכם, כאשר נעסוק בעיקר בשאלות המשמעותיות כמו – מחיר כיוון פרונט, למה צריך לעשותו מלכתחילה, ובאיזה מחזורי זמן או אירועים.

מהו בעצם כיוון פרונט?

בהמשך לכך, כיוון פרונט היא פעולה אשר נועדה להחזיר את זווית החלק הקדמי של הרכב (בלעז – פרונט) לכפי שהייתה בעת הרכב רק עזב את היצרן, כאשר לאחר שימוש ממושך וקילומטראז' משמעותי – הוא עלול לצאת מכיוון ולהצריך סיוע חיצוני.
כלומר, כיוון פרונט הוא מעין פעולת איפוס שמאפשרת לרכב לחזור ליחס הנכון שהיה לו, כשרבים הנהגים שכלל לא מודעים לעובדה שהפרונט שלהם עקום ומצריך כיוונון מחדש, כאשר היעדרו של אותו כיוונון יכול להיות לעתים אף מסוכן ולהוביל לתאונות מסכנות חיים.

מה מוביל לעיקום פרונט ובהתאם – לצורך בכיוון פרונט?

בנוסף לכך, הגורמים שבעקבותיהם הפרונט מאבד את כיוונו ומתעקם הם מגוונים ומשתנים, כאשר פרט לנסיעה ממושכת ובלאי טבעי של הרכב לאור האתגרים בהם הוא עמד, אפשר לאפיין גם תאונות דרכים, נסיעה מהירה מדי על פסי האטה (במפרים) או נסיעה בדרכי אפר וכבישים בעייתיים.
כמו כן, מסקנה שאפשר לגזור מכך היא שנהיגה בכבישים בטוחים וחלקים אינה רק עניין בטיחותי באותו הרגע, אלא גם עניין כלכלי שכן כך מתאפשר לנהגים למעשה להאריך ולדחות את הצורך לשאת בהוצאה כדוגמת עלות כיוון פרונט, כאשר אם רכב מבקר את המוסך לעתים תכופות בנושא זה, מעבר לתקופה הממוצעת עבור רוב הרכבים, לפעמים מדובר ברמז מטרים אודות תרבות הנהיגה של בעליו.

איך נעשה בפועל כיוון פרונט?

זאת ועוד, כי על מנת ליישר את הפרונט ולהשיבו למצבו התקין והנכון, מועלה לרוב הרכב לגובה באמצעות מעלית ייחודית, כאשר לאחר מכן באמצעות חיבור למחשב שממפה ובוחן את הסטייה הקיימת אל מול הזווית הרצויה – ניתן להשיב ולהחזיר את החזית לכיוון המתאים והנכון לה.

כמה עולה כיוון פרונט?

כמו כן, עכשיו לאחר שהבהרנו את הצורך והמשמעות של פרונט מכוון, הגיע הזמן להגיע לחלק הדרמטי באמת – כמה עולה כיוון פרונט, או הטווח שבמסגרתו נע מחיר כיוון פרונט כשלעצמו.
לכן, בראש ובראשונה יש לציין שקביעת מחיר כיוון פרונט היא דינמית ונעשית בהתאם למצבו של הרכב, כאשר ישנם רכבים הזקוקים לתיקון מינימלי, בעוד שישנם אחרים שהפרונט שלהם עקום לחלוטין.
כלומר, לעתים במידה והרכב שלכם סוטה בזווית קלה בלבד, ייתכן כי הפרונט יתוקן בחינם או בעלות מזערית, כאשר במקרי קיצון או כאשר הפרונט עקום לחלוטין, עלות כיוון פרונט נעה בין 200 ש"ח ל- 300 ש"ח.
כך למעשה אף על פי שכיוון פרונט היא הוצאה שבהחלט ניתן לחסוך באמצעות תרבות נהיגה נכונה, מדובר גם בהוצאה מינורית יחסית בעבור הביטחון הרב שנלווה לה, או יותר נכון בהתאם להיעדר הביטחון החמור שנלווה להיעדר פרונט שמכוון כהלכה.

אז מתי צריך לפנות למוסך?

בהמשך לכך, מומלץ לבצע כיוון פרונט אחת לשנה, כמו גם כאשר הרכב עבר תאונה משמעותית שיכולה להשפיע על כיוונו, או כאשר מתגוררים באזור בו הכבישים ותשתית הדרכים היא לא אופטימלית ומעלה את הסבירות לצורך בכיוון פרונט מחודש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן