כמה עולה הגדה של פסח?

עלות הגדה של פסח נקבעת לפי שורה ארוכה של פרמטרים ובהם הכריכה, העיצוב, המידות ועוד. במאמר הבא נציג את הגורמים המרכזיים המשפיעים על המחיר ונסביר איך בוחרים נכון תשמישי קדושה מן הסוג הזה

בחירת תשמישי קדושה נשענת לעיתים קרובות על שיקולים הלכתיים בלבד. עם זאת, יש תשמישי קדושה שאותם נרצה לבחור גם לפי שיקולים כלכליים. בין היתר, אפשר לראות את זה לקראת פסח. בגלל שהגדה היא חלק בלתי נפרד מהחג, חשוב לדעת מה משפיע על המחיר שלה.

טווח המחירים המקובל בתחום

טווח המחירים של הגדה לפסח מתחיל בכמה עשרות שקלים בודדים ויכול להגיע למאות שקלים. הגדה פשוטה תעלה כ-10 שקלים, אבל יש אפילו הגדות זולות שמגיעות בספרונים קטנות ועולות כ-5-6 ש"ח. לשם השוואה, הגדות מהודרות עם כריכה מעור או משי כבר יכולות להגיע למחיר של כ-370-400 ש"ח לכל פריט.

מה משפיע על המחיר שלה?

מהאמור לעיל אפשר להבין לא רק שיש טווח מחירים רחב מאוד בין סוגים שונים של הגדות לפסח, אלא גם מהם הפרמטרים המשפיעים על העלות הישירה והעקיפה. אם רוצים לבחור נכון, כדאי לדעת מה משפיע על המחיר שלה. כך ניתן לברר מראש איזה מחיר שווה את ההשקעה, איזה הגדה כדאי לבחור ומה ניתן לעשות כדי לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על התוצאה הסופית.

החומר ממנו עשויות הגדות

הכריכה של ההגדה היא ככל הנראה הפקטור המשמעותי ביותר מבחינת רשימת הגורמים שמשפיעים על המחיר שלה. באופן כללי, הכריכה יכולה להיות פשטוה ומבוססת על שימוש בנייר כחומר גלם מרכזי – או על עור, דמוי עור ומשי. מטבע הדברים, כריכת עור מייקרת את ההגדה וכך גם כריכת משי. אם מחפשים פתרון ביניים, אפשר להשיג אותו באמצעות כריכת דמוי עור. 

איך מעצבים הגדה של פסח?

עוד פרמטר שמשפיע על המחיר שלה הוא העיצוב הגרפי. ככל שהעיצוב הגרפי ייחודי ומושקע יותר, כך המחיר שלה יעלה. לעומת זאת, הגדה של פסח בעיצוב גנרי יכולה להיות זולה יחסית ולהתאים לשלל שימושים אצל ילדים או מבוגרים. ברוב המקרים, נהוג להגיש לאורחים לפחות הגדה אחת יוקרתית ולהתפשר על הגדות פשוטות יותר עבור כל השאר.

הבדלים בין הגדות לפי מידות

ניתן לרכוש הגדה קומפקטית במידות קטנות ובמחיר זול, או לבחור בכיוון הפוך של הגדה גדולה במידות XXL. מבחינת אופי השימוש לאורך ערב החג עצמו, הגדה גדולה יכולה לשמש את מי שאחראי על הברכות וההגדות הקטנות יכולות להיות מחולקות לילדים או לפעוטות.

איפה מדפיסים הגדה של פסח?

כדאי להשיג מבית דפוס בעל מוניטין. בהגדה של פסח אין מקום לטעויות מבחינת איכות הדפוס, סוג הפונטים, הציורים, הכריכה וכן הלאה. כדי לחגוג את פסח כהלכתו, כדאי להשקיע בהגדה שתלווה את המשפחה שנים. 

אם תרצו תהיה זו הגדה!

התייעצות קצרה עם המומחים של פרינטיב – בית דפוס בירושלים תעזור לכם לבחור את ההגדה הכי חגיגית ומרשימה לחג הפסח. לקראת חג האביב, אנו מזמינים אתכם להתרשם מקטלוג המוצרים של דפוס פרינטיב ולהצטרף אל משפחת הלקוחות המרוצים שלנו. כבר עכשיו באתר מחכים לכם שלל מוצרי דפוס מובילים במחירים מפתיעים ומשתלמים. כעת, כל שנותר הוא ליצור עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם!

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן