כמה עולה גלאי עשן למשרד?

המחיר של גלאי עשן נקבע לפי שיטת הפעולה שלו, השטח שאותו הוא אמור לכסות, המשקל והאביזרים המיוחדים שמגיעים איתו. אם רוצים להתקין גלאי כזה במשרד, צריך להיערך להוצאה שמתחילה בעשרות שקלים אך יכולה להגיע למאות שקלים או אפילו לאלפי שקלים עם מערכת כיבוי וגילוי אש מרכזית

גלאי עשן הוא פתרון מעולה עבור כל סוגי המשרדים. באמצעות הגלאי אפשר לזהות מוקדם את השריפה, לקבל התרעה על מוקדי התלקחות ולסייע לפינוי זריז של עובדים או לקוחות מתוך המבנה. כמו כן, יש דגמי גלאים שמעבירים הודעה אל מערכת כיבוי וגילוי אש מרכזית יותר – כמו למשל זו שלאחר מכן יוצרת קשר אוטומטי עם רשויות הכיבוי וההצלה.

היתרון של גלאי עשן הוא שניתן להתקין אותו באופן עצמאי. דגמים בסיסיים של גלאי כזה לא דורשים שום סוג של מעורבות מצד בעלי מקצוע, הם פועלים על סוללות ואין צורך לחבר אותם אל מערכת מורכבת יותר. 

מנגד, יש גם גלאים משוכללים שבעלי עסקים או משרדים מחויבים להתקין כדי לקבל רישיון עסק ולעמוד בכללי הרגולציה. בנוסף, כדאי לדעת שפערי המחירים בין הגלאים עשויים להגיע לעשרות אחוזים. 

מה משפיע על המחיר של גלאי עשן?

הנה כמה פרמטרים שדרכם אפשר להבין טוב יותר למה יש פערי מחירים גבוהים יחסית בין סוגים שונים של גלאי עשן:

א. שיטת הפעולה – יש הבדל בין גלאי עשן אופטי, גלאי קרן, גלאי יניקה, גלאי חום וגלאי להבה. בגלל שכל גלאי עובד בצורה מעט שונה, הוא מתומחר אחרת ומתאים למקומות אחרים. 

כך לדוגמא גלאי עשן אופטי מותקן בתקרות של חללים ולוחות חשמל והוא נחשב אמין, אך פחות מתאים למקומות עם רמות סיכון גבוהות. לעומת זאת, גלאי קרן פועל על עיקרון של שיגור וקליטת קרן ליזר ולכן מתאים בעיקר למשרדים קטנים. 

לשם השוואה, גלאי יניקה הוא מתקן אקטיבי שיונק את האוויר באמצעות מפוח אך דורש צנרת מתאימה, בעוד גלאי חום וגלאי להבה מתאימים בעיקר לזיהוי של עלייה בטמפרטורות ולחללים יחסית קטנים. 

ב. גודל השטח – ככל שהשטח של המשרד גדול יותר, כך הגלאי שיתאים עבורו יהיה יקר יותר. כמו כן, צריך לקחת בחשבון משרדים שעבורם יש צורך להשתמש בכמה גלאים שונים בעת ובעונה אחת. אז במקרים כאלה, צריך לשלם על כל גלאי בנפרד.

ג. משקל הגלאי – יש הבדל בין המשקל של כל גלאי. גלאי סטנדרטי לא אמור להיות יקר, אך גלאי מקצועי יכול להגיע למשקל של כמה ק"ג. בנוסף, דרך המשקל אפשר להסיק לגבי איכות הגלאי והאביזרים שמותקנים בתוכו.

ד. אביזרים מיוחדים – כיום אפשר להשיג גלאי עשן חכם עם חיבור לאינטרנט שמעביר התראה לנייד דרך אפליקציה מיוחדת. במקרים אחרים, יש כאמור גלאים שמתחברים אל אביזרים נוספים ואל מערכות גילוי וכיבוי אש גדולות. אז אם רוצים ליהנות מיתרונות הגלאי, צריך להתאים אותם לאופי השימוש ולתמחר בנפרד אביזרים מיוחדים.

טווח מחירים מקובל בתחום

גלאי עשן סטנדרטי שמתאים גם למשרד קטן וגם לבית פרטי יעלה כ-50 ש"ח. לעומת זאת, חבילה של 5 גלאי עשן עצמאיים יכולה לעלות 245 ש"ח יחד עם הסוללות ועם אחריות של שנתיים. בקצה השני של הספקטרום, יש גלאי עשן אלחוטי שעולה 360 ש"ח וגלאים עם סוללת ליתיום שעולים כ-500-600 ש"ח לכל פריט. 

לסיכום, המחיר של גלאי עשן למשרד מתחיל בעשרות שקלים ומגיע למאות שקלים. בין היתר, מה שמשפיע על המחיר זה הדגם והסוג.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן