כמה עולה להוציא רישיון מונית?

מוניות

האם אתם רוצים להיות נהגי מונית? רוצים שבבעלותכם תהיה מונית? אין ספק שמדובר על מקצוע שיכול להיות מאד רווחי, כי
הדרישה לנהגי מוניות היא דרישה הולכת ועולה – בין אם כנהגים עצמאיים, ובין אך כחלק מתחנת מוניות. השאלה הגדולה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא כמה בכלל יעלה לכם להוציא את הרישיון? כאן יש להפריד בין שני מונחים. האחד הוא רישיון המונית – כלומר קבלת רישיון נהיגה בדרג המתאים. הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא רישיון להפעלת מונית, או כפי שהוא נקרא לעתים "מספר ירוק", זו ההרשאה בעצם להחזיק ברכב מסוים בבעלותכם אשר יתפקד כמונית.

אז איך מחשבים את העלויות?

  • רישיון נהיגה – מי שרוצה להיות נהג מונית בעצמו, צריך להיות עם רישיון נהיגה מתאים. רישיון נהיגה להפעלת מוניות הואמוניות רישיון בדרג D1. שימו לבש עליכם גם להיות בכל מקרה בעלי ותק של שנתיים לפחות עם רישיון B או C1, ועליכם להיות בני 21 לפחות. מבחינת העלויות כאן, עליכם בעיקר לקחת מספר שיעורי הנהיגה – עיוניים ומקצועיים כאחד הנחוצים להפעלת המונית. לא מדובר על הרבה שיעורים, וגם האגרות לטסט אינן גבוהות מידי. סך הכל מדובר על הוצאה של כמה מאות שקלים על הלימודים כולם, שאולי יצטברו לאלפים בודדים (פחות מ2,000 ש"ח ברוב המקרים).
  • רישיון הפעלת מונית – זה סיפור אחר לחלוטין. רישיון להפעלת מונית הוא סיפור יקר הרבה יותר. נכון להיום, אם ברצונכם לקבל רישיון להפעלה של מונית אחת, עליכם לשלם למדינה כ245,703 ש"ח. זהו אכן סכום גבוה במיוחד, מה שגורם לכך שלא מעט אנשים שרוצים להיות נהגי מוניות, הם אינם הפעלים של מספר ירוק, ובמקום זה הם עובדים בתחנה שבה מספקים להם את הרכב אך הם אינם הבעלים שלו. מצד שני יש גם מצב הפוך – שבו אנשים משקיעים רק בבעלות על מונית, ואז משכירים אותה לנהגי המוניות.

למה כדאי להכיר את ההוצאות?

כאמור, מבחינת ההוצאות – יותר זול להיות נהג מונית שאיננו הבעלים של המונית שלו, מאשר ההפך. מצד שני, המסלול ההפוך הוא מסלול של השקעה – כאשר תמיד אפשר גם להיות גם נהג מונית, וגם להיות הבעלים על המונית, לעתים אחרי כמה שנים של עבודה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן