כמה עולה פרקט סינטטי דמוי עץ

סינטטי – מה זה ולמה זה טוב?

מעט דברים חשובים לעיצוב הבית שלנו והחדרים השונים שבתוכו, כמו בחירה בריצוף הנכון לכל חדר וחדר. כשאנחנו בוחרים ריצוף לחדר שינה, לסלון, למטבח או לכל חדר אחר בבית – אנחנו צריכים להבין בדיוק מה הצורך של החדר הזה ושל האנשים שחיים בו, ולבחור את הריצוף הנכון. בכל הנוגע לעיצוב הבית, בדגש משמעותי על עיצוב חדרי שינה וחדרי מגורים – הבחירה בריצוף פרקט היא במקרים רבים הבחירה הטבעית והנכונה. רצפת פרקט היא קודם כל רצפה שמשדרת בית וחום – הן מבחינת התחושה שהפרקט משרה על העין והן מבחינת התחושה המעשית שמגע הרגליים שלנו בפרקט נותן. כשאנחנו מרצפים את החדרים השונים בבית שלנו בריצוף פרקט – אנחנו בוחרים באופציה הביתית ביותר, אך מדובר גם באופציה שצריך להשקיע בה. פרקט מעץ מלא וטבעי הוא בדרך כלל לא פרקט נוח לשימוש – הוא נשחק במהירות, אי אפשר להרטיב אותו ולכן גם קשה לנקות אותו, והוא עולה הרבה מאוד כסף. לכן השיטה הנפוצה יותר בימינו לריצוף פרקט היא פרקט למינציה. פרקט הלמינציה הוא למעשה דמוי פרקט – מדובר בשכבה דקה יחסית של חומר סינטטי המכיל ריכוז מסוים של עץ (לרוב אלון), וכן חומרים אחרים המייצבים ומאזנים את העץ ונותנים לרצפה יציבות ועמידות גבוהים. כך אנחנו משיגים רצפה עמידה ואיכותית, עמידה במים ובנזקי הזמן, במראה עץ איכותי ותחושה נעימה – ובמחיר נמוך בהרבה ממה שאנחנו מכירים בתחום הפרקט הטבעי. כעת נענה במדויק על השאלה – כמה זה עולה?

כמה עולה פרקט למינציה? הסבר קצר

  • פרקט למינציה הוא, בפני עצמו, אופציה זולה בהרבה לריצוף פרקט מאשר אופציה של עץ טבעי או פרקט תלת שכבתי. ריצוף למינציה, כמו כל פרקט אחר, נמדד מבחינת מחיר לפי מטרים רבועים – לכן יש להתייחס למחירים המצוינים כאן בהקשר זה. המוצרים הבסיסיים ביותר בעולם פרקט הלמינציה עולים כ-60-80 ₪ למטר רבוע – בקנייה בודדת של מוצרים אלו ללא התקנה או שירות נוסף. טווח מחירים זה הוא בדרך כלל רלוונטי לריצוף בסיסי מאוד הן מבחינת המראה שלו והן מבחינת האיכות שלו – ולכן חשוב לתכנן זאת בקפידה ואולי גם להתאים אותו לחדר ארעי יותר, כמו חדר לילד קטן.
  • כשאנחנו עולים ברמה של פרקטים למינציה, אנחנו עולים גם בדרגות המחיר. בעבור פרקט איכותי יותר מסוג למינציה נשלם מחירים של 120-140 ₪ למטר רבוע – ובעבור סכום גבוה זה (ביחס ללמינציה, עדיין מדובר בסכום נמוך עד גיחוך ביחס לפרקט טבעי) נקבל ריצוף איכותי הן מבחינת ההרכב החומרי שלו והעמידות שלו והן מבחינת המראה. ניתן למצוא פרקטים בעיצובים שונים בתחום מחירים זה – מצבעים ייחודיים כמו פרקט לבן או שחור ועד פרקטים המדמים בצורה האיכותית ביותר פרקט טבעי.
  • טווח מחירים נוסף שעליו צריך לדבר הוא של ריצוף למינציה כולל שירות של התקנה. לא כולנו יודעים להתקין את פרקט הלמינציה בעצמנו – כנראה שרובנו לא בקיאים בדרך הנכונה והמקצועית לעשות זאת. לכן נזדקק גם לשירות של התקנה – שיעלה את מחיר הפרקט בממוצע של 35-50 ₪ לכל מטר רבוע. חשוב להדגיש שאולי מדובר בהשקעה כלכלית משמעותית יותר – אך גם בבחירה הנכונה יותר עבור מי שאינו מנוסה בתחום זה.

תבינו מה נחוץ לכם – ותבחרו באפשרות הנכונה עבורכם

בין אם אתם בוחרים בפרקט למינציה בסיסי או איכותי, בהתקנה עצמית או באמצעות מתקין מקצועי – חשוב שקודם כל תבינו בדיוק מה אתם מחפשים ומה נחוץ לכם. כשתעשו את זה – תוכלו לבחור בפרקט ובשירות הנכון עבורכם ולשלם על כך את המחיר המדויק שרלוונטי לצורך שלכם.

 

תודה לחברת ווד גאלרי על העזרה בעריכת המאמר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן